Followers

Friday 17 March 2017

Hanya Yang Kaya Saja Pilihan DAP ?


Seluruh warga Pulau Pinang pasti dapat membezakan polisi berat sebelah kerajaan DAP Pulau Pinang dalam menguruskan kebajikan rakyat di negeri itu.Secara tersuratnya memang nampak DAP seolah-olah mengamalkan dasar kucing kurapnya dan rakyat sentiasa mendapat pembelaan.

Malah DAP sering mengaku mereka adalah kerajaan negeri yang seharusnya menjadi contoh kepada pihak-pihak yang lain khususnya dalam urusan tadbir rakyat.

Soalnya apakah urus tadbir itu benar-benar mensasarkan warga marhain di Pulau Pinang ?

Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata masyarakat Cina di Pulau Pinang pada ketika ini melahirkan kekecewaan mereka terhadap kepimpinan kerajaan negeri itu di bawah pimpinan DAP berikutan golongan sederhana dan miskin dipinggirkan.

Menurut Dr Hilmi yang juga Timbalan Menteri Kesihatan, hasil turun padang mendekati masyarakat Cina di Pulau Pinang, ramai dikalangan mereka melahirkan rasa tidak berpuas hati dan tidak yakin dengan pengurusan kerajaan negeri itu.

“Keadaan di Pulau Pinang sudah berbeza, masyarakat Cina ramai sudah menolak DAP kerana DAP langsung tidak membantu mereka.

“DAP hanya membantu mereka yang sudah kaya, pemaju perumahan besar dan kaya, rakyat biasa tidak dibantu. Saya sudah pergi melawat kerana dijemput masyarakat Cina, saya lihat kemiskinan di luar bandar memang bertambah kerana kerajaan DAP Pulau Pinang tidak membantu mereka dan
golongan ini,” kata Dr Hilmi.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas Majlis Pelancaran Program Kolaborasi Kesihatan Pergigian dan Badan-Badan Agama Kesihatan Oral dan Agama (KOA) di Masjid Negara pada Jumaat.

Berikutan fokus kerajaan negeri terhadap golongan kaya di negeri itu, lebih 6,000 rakyat Pulau Pinang dilaporkan hilang pekerjaan.

“Banyak kilang ditutup, setakat yang saya tahu, masyarakat di Pulau Pinang yang hilang pekerjaan ada 6,000 akibat penutupan kilang yang besar-besar ini.

“Jadi masyarakat Cina memang tidak berpuas hati dengan kerajaan Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP, macam-macam yang saya dengar, memang ada perubahan banyak dan mereka mula tak yakin dengan DAP,” katanya. sumber bnbbc 

Berdasarkan pengamatan MMI sendiri , kenyataan Dr Hilmi itu ada benarnya memandangkan banyak dasar-dasar kerajaan DAP Pulau Pinang khususnya melibatkan projek-projek pembangunan di negeri itu tidak menepati soal warga pertengahan dan kurang kemampuan.

Jika ada sekalipun ianya hanyalah sekadar gimik politik untuk sekurang-kurangnya DAP jadikan sebagai bahan bagi menjawab pertikaian demi pertikaian yang kini semakin lantang disuarakan oleh para penduduk Pulau Pinang.

DAP sebenarnya lebih banyak berpolitik dan kebanyakkan masa mereka dihabiskan dengan siri ceramah politik dan juga menyelesaikan masalah dalaman parti.

Contohnya ...





Kenapa jadi macam ni ? Sebab DAP masih lagi menerima kehadiran seorang Setiausaha Agung parti yang kedudukannya masih belum dapat disahkan ! So kacau bilau lah bro ....

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels