Followers

Thursday 20 April 2017

Apa Respon Guan Eng Lepas Zairil Nafi & Bagi Penjelasan ?


Zairil Khir Johari , Ahli Parlimen Bukit Bendera dari DAP yang sedang berdepan dengan isu moral membabitkan penyebaran gambar hubungan intim yang dikatakan mirip beliau dan Dyana Sofya dilaporkan sudah pun mengadap Lim Guan Eng dan memberikan penjelasan.

Agak berbeza dengan Dyana , Zairil sebaliknya menafikan lelaki dalam gambar yang tersebar di media sosial itu adalah beliau.Malah menganggap sebaran gambar terbabit sebagai satu serangan peribadi terhadap dirinya.

Perkara ini disahkan oleh Pengerusi DAP Pulau Pinang , Chow Kon Yeow dan turut memaklumkan Zairil juga telah membuat penjelasan kepada beliau.

Kalau ikutkan sebaran gambar sebegini membabitkan 2 anak Melayu dalam DAP itu sudah memasuki fasa ke 3 dan tiap kali tersebarnya gambar dan video itu , mereka-mereka ini tetap dengan penafian malah semua pihak khususnya dari kalangan pemimpin dalam Pakatan Harapan juga turut sama membisu.

Pak-Pak Lebai dalam parti-parti pembangkang yang mengaku warak dan lebih alim dari orang lain itu juga mengambil pendirian yang sama BISU dan BUTA langsung sedikit pun tak berbunyi !

Agaknyalah apa akan jadi kalau watak-watak itu bertukar tangan kepada pemimpin dari UMNO dan BN ?

Jadi isunya sekarang apa tindakan Guan Eng selaku pimpinan tertinggi DAP (walaupun kedudukannya dalam parti masih belum sah) terhadap Zairil dan Dyana ?

Apa jua penjelasan sekalipun , Guan Eng seharusnya WAJIB mengarahkan kedua-dua pihak ini supaya membuat laporan POLIS ! 

Malah ianya perlu sampai kepada SKMM dan badan-badan lain supaya satu siasatan dapat dibuat agar apa jua penafian sekalipun boleh dibuktikan dengan proses undang-undang.

Apa yang ditakutkan Zairil kalau benar beliau tidak terlibat ?

Ramai barangkali tak perasan , penyebaran aksi 2 insan sedang bercinta itu nampak macam berlaku di sebuah premis dan sudah tentulah premis atau dikawasan terlibat mempunyai CCTV !

Maka sudah pasti apabila siasatan dibuat , ianya bukan hanya terarah kepada proses pengecaman individu sahaja tetapi akan turut melibatkan perkara-perkara lain yang membawa kepada penggunaan semua bahan bukti termasuklah rakaman cctv.

Jadi apa yang Zairil tunggu ? Penjelasan kepada Guan Eng semata-mata tidak mampu menjernihkan keadaan memandangkan Guan Eng juga sedang berdepan dengan pertuduhan di mahkamah !

Tak boleh pakai beb .. lagi pun Guan Eng adalah bos Zairil dan kepala besar dalam DAP , sudah tentulah alasan-alasan diatas akan menjadi bias kerana mereka sudah tentunya akan cuba mempertahankan maruah parti dan imej DAP yang kini sudah tercalar teruk !

Dan lebih bodoh lagi Guan Eng bukan POLIS atau pihak berkuasa beb !

Dalam masa yang sama MMI agak tertarik dengan satu kenyataan daripada ILHAM dan jika kita amati ianya ada kebarangkalian yang besar boleh berlaku ...
⁠⁠⁠Kenyataan Media
20 April 2017
SKANDAL DYANA SOFYA-ZAIRIL HASIL KERJA 'MUSUH DALAM' SELIMUT DAP SENDIRI?
1. Gambar-gambar keintiman 'merpati dua sejoli' DAP ini bukanlah kali pertama tersebar kepada umum. Dyana Sofya dan Zairil nampaknya bukan sahaja hanyut dengan alam percintaan mereka, malah mereka berdua tidak sedar bahawa mereka karam dalam arena politik dan parti DAP sendiri.
2. Sebelum ini, amat jarang parti DAP dipalitkan dengan isu dan skandal peribadi sebegini. Namun, sejak Dyana Sofya-Zairil bermain cinta, DAP telah diheret ke lembah skandal peribadi mereka.
3. Oleh sebab itu, dikatakan terdapat beberapa pihak 'orang lama' dalam DAP yang menganggap mereka ini sebagai liabiliti kepada parti. Lalu, terdapat gerakan untuk menyingkirkan mereka dengan membuat pendedahan sebegini.
4. DAP yang terkenal sebagai parti perkauman ini sememangnya mudah untuk mencapai keputusan untuk memalukan Dyana Sofya dan Zairil sendiri seperti ini kerana mereka berdua merupakan Melayu dan/atau Islam.
5. Malangnya, mereka berdua tidak sedar perkara ini. Mana mungkin keintiman mereka di tempat-tempat tertutup dirakam dan kemudian disebar oleh parti-parti politik musuh yang tidak mungkin mampu untuk mendekatkan diri dengan mereka.
6. Lebih 'masuk akal' segala keintiman mereka dirakamkan oleh 'circle' DAP mereka sendiri kemudian disalurkan kepada pihak-pihak tertentu agar disebarkan, dan bukannya menuding jari kepada pihak lain termasuk musuh politik.
7. Dyana Sofya dan Zairil perlu awasi dan peka siapakah 'musuh dalam selimut' dalam DAP yang merencana perkara ini.
Pejabat Timbalan Pengerusi
Pertubuhan Intektual dan Fikrah Anak Malaysia (ILHAM)
Semalam MMI dah sebut , dari apa yang MMI dengar kepala-kepala besar dalam DAP kini sudah mula melahirkan rasa resah dan tidak selesa mereka terhadap 2 orang yang mengaku Melayu ni.Tindak tanduk mereka jelas telah menjejaskan reputasi DAP yang kini sedang tenat berdepan dengan pelbagai kemelut dan skandal melibatkan pemimpin tertinggi mereka.

So dah mula dengar cakap-cakap kata 2 orang ni perlu di canai sebelum lebih banyak isu timbul.

Dan MMI yakin suara ahli dan pemimpin DAP peringkat bawahan bukannya mampu menggugat keputusan pucuk pimpinan Dinasti Lim dan hampir pasti 2 pasangan sedang bercinta ini akan terus dibela.Baca Selanjutnya

Bila kita amati kenyataan ILHAM diatas dengan apa yang MMI sebut dalam artikel sebelum ini ianya punya persamaan dan tidak mustahil sama sekali apa yang sedang berlaku ini adalah hasil daripada kerja orang dalam DAP sendiri yang punya agenda lain.

Apa sekalipun yang berlaku dan sedang berlaku kita seharusnya perlu melihat kepada 3 perkara asas memandangkan isu membabitkan Zairil dan Dyana ini sudah memasuki siri ke 3 ;

1.Apa jua penafian yang dibuat sama ada oleh Zairil , Dyana mahupun Lim Guan Eng ianya tidak relevan dan hanya boleh diselesaikan melalui satu siasatan menyeluruh daripada pihak berwajib yang memiliki kepakaran. 

2.Kegagalan Guan Eng untuk mendesak atau paling tidak mengarahkan Zairil supaya membuat laporan kepada pihak berkuasa sebenarnya memberikan kita jawapan ianya adalah BUKTI bahawa 2 manusia itu terlibat.

3.Zairil dan Dyana perlu dikenakan tindakan oleh parti DAP berikutan isu yang cukup memalukan ini.GAGAL berbuat demikian maka rakyat bolehlah melihat bagaimana DAP sebenarnya tidak TELUS dan slogan Cekap , Akauntibiliti dan Telus yang diamalkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah Guan Eng hanyalah sekadar salakan anjing kurap !

Well Guan Eng , kita nak tengok apa lu nak buat jer ....

MMI

2 comments:

  1. Klu kena batang hidung sndiri mulut takkan terbuka.

    ReplyDelete

Labels