Followers

Sunday 18 February 2018

Namawee - Jangan Biarkan BARUAH Negara Jejak Kaki Lagi !!!


Budak ni dah lama buat kerja-kerja kurang ajar dan nampaknya dia tak pernah serik dengan apa yang rakyat Malaysia suarakan sebelum ini.

Pasti ramai yang sedia maklum tingkah lakunya yang amat-amat tidak disenangi oleh budaya masyarakat Malaysia  itu sebenarnya hanya membawa kepada melahirkan budaya kurang ajar yang sama sekali ditolak oleh rata-rata rakyat Malaysia.

Walaupun Namawee menyifatkan tindakan beliau menghasilkan video berdurasi 3 minit 16 saat itu sebagai karya bersifat hiburan semata-mata, ramai yang merasakan ia punya maksud tersirat yang menghina.

Apatah lagi video tersebut berlatar belakangkan pusat pentadbiran negara iaitu pejabat Perdana Menteri Malaysia.

Bagi MMI tindakan terbaru ini jelas melampau memandangkan sebelum ini Namawee telah menghasilkan video-video seumpanya yang jelas punya unsur-unsur menghina seperti penghasilan video rap dengan gubahan dari lirik Negaraku mengandungi isi yang menghina negara, polis, orang Melayu dan azan.

Karya Namewee lain yang mengundang kontroversi ialah “Namewee ** TNB Malaysia”, “Handicap Goal”, “Kawanku” dan  “Oh My God”.

Dalam masa yang sama tindakan terbaru ini telah dikecam oleh Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persektuan, Datuk Mohd Razlan Rafii.

Beliau berkata Namawee seharusnya tidak mengikut perangai anjing.

“Sempena Tahun Anjing ini, saya nasihatkan Namewee agar jangan ikut perangai anjing jalanan yang suka menyalak untuk mendapat perhatian, jadilah anjing yang diajar yang boleh menyalak apabila tuannya dikacau,” kata Razlan dalam kenyataannya hari ini.

Mengulas perkara itu, Razlan berkata pihak berwajib harus mengekang penghasilan dan penyebaran video seumpama itu kerana dilihat menanam rasa kebencian kepada negara.

Razlan juga menggesa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) supaya mengambil tindakan ke atas Namewee.

“Banyak anjing gila sudah ditangkap, kenapa pula kita beri anjing Namewee ini pula terlepas? Minta SKMM sekat dan ambil tindakan terhadap Namewee,” kata Razlan.

MMI agak hairan kenapa Namawee masih lagi dibiarkan bebas untuk bertindak sedemikian rupa ? Dan MMI percaya beliau akan terus melakukan perkara yang sama sekiranya tidak ada sebarang tindakan yang tegas diambil oleh pihak berkuasa.

Rasanya dengan segala macam isu dan penghinaan yang telah ditimbulkan oleh Namawee adalah amat wajar sekiranya kerajaan segera mengambil tindakan yang lebih agresif agar ianya menjadi pengajaran kepada pihak-pihak lain yang mungkin akan tampil dengan bahan yang sama.

MMI kata USIR sahaja Namawee dari bumi Malaysia ! Kita tidak memerlukan RAKYAT yang semacam ini kerana beliau tidah pernah terpanggil untuk menghormati kaum dan agama orang lain.

Bahkan pengusiran itu haruslah dengan sekali package lucutkan taraf warganegara dan halang Namawee daripada masuk dan berada di bumi Malaysia !

Pembangkang hampir pasti akan cuba untuk menangguk di air keruh sekiranya tindakan seumpama itu diambil namun apa yang perlu kita takutkan ?

Bimbang ianya dipolitikkan ?

Cukup-cukuplah melayan pembangkang kerana mereka lebih sibuk MELALAK soal kehadiran diplomat UN dari Israel tetapi MEMBISU tentang perlakuan Namawee yang jelas bersifat MENGHINA !

Kita tak perlukan BARUAH semacam ini !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels