Followers

Saturday 17 March 2018

Guan Eng Hilang Upaya Sampai Hasut Kanak2 Bencikan BN


Tidak ada mana-mana pihak akan mengutuk atau mengkritik mana-mana pemimpin sekalipun sekiranya niat yang dibawa itu benar-benar ikhlas. Apatah lagi jika ianya membabitkan kumpulan atau warga pelajar kerana sebagai manusia normal, kita tahu mereka perlu di ILMU kan agar menjadi manusia yang berguna bukan sahaja kepada negara tetapi juga kepada masyarakat.

Namun apa yang dipertontonkan oleh Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang dalam satu majlis pelancaran tuisyen rakyat di Pangsapuri Mutiara Idaman amat memalukan sekali.

Dalam video yang sedang tular di media sosial itu kelihatan Lim Guan Eng (dilihat dalam keadaan separuh ucapan) sedang terkinja-kinja dengan tayangan video lagu berunsur kanak-kanak yang telah diubah visual dan lirik katanya dengan memasukkan perkataan GST dan 1MDB.


Persoalannya apa motif Guan Eng berbuat demikian ?

Nak memburukkan kerajaan BN dan menjejaskan reputasi BN dengan isu-isu yang dibangkitkan ?

Tak salah bro, selama ni pun setiap hari puak-puak macai dan pemimpin Pakatan Haprak bersilih ganti menyebarkan fitnah malah siang malam berceramah bagai dan semua penggerak politik faham ... Kita fight di medan politik TETAPI bukan begini caranya Guan Eng !

Bukan menggunakan budak-budak yang MMI anggap masih di peringkat bawah ni Guan Eng !

Mereka tak tahu apa-apa dan adalah menjadi satu ketidakadilan kepada diri setiap kanak-kanak terlibat kerana mereka masih belum mampu membezakan antara yang hak dan batil !

Tindakan Guan Eng dan seluruh pasukannya adalah jelas satu KESALAHAN BESAR kerana mengeksploitasikan kanak-kanak dan pelajar terlibat untuk kepentingan politik murahan DAP.

Dengan itu adalah WAJAR untuk mana-mana pihak khususnya Kementerian Pendidikan melihat dan mengkaji dalam mana-mana sudut sekalipun supaya tindakan tersebut dan mereka yang terlibat diadili berdasarkan peruntukan undang-undang.

Biar ia menjadi pengajaran kepada pihak-pihak yang lain !

Inilah sebenarnya sikap Lim Guan Eng dan kuncu-kuncunya, dalam keadaan terdesak untuk mempertahankan Pulau Pinang mereka sanggup mensasarkan kanak-kanak dengan hasutan demi hasutan.

Bukan sahaja menyimpang daripada dasar CAT tetapi menunjukkan kepada kita betapa LOW CLASSnya puak-puak DAP akhir-akhir ini.

MMI faham Guan Eng tahu bahawa rakyat Pulau Pinang kini telah sedar betapa mereka selama ini telah melakukan kesilapan besar apabila membenarkan Dinasti Lim bermaharajalela di bumi Pulau Pinang.

Kerana itu PRU14 ini rakyat Pulau Pinang akan bersuara dan suara ini sebenarnya sudah didengari oleh Guan Eng dan kerana itulah Ketua Menteri ini makin SASAU dan geraknya makin memudaratkan diri sendiri.

Halo Guan Eng semua orang dah tau hang punya auta sampai kena tuduh di mahkamah, gagau duit rakyat tapi terowong halimunan !

Dalam masa yang sama MMI nak ucap tahniah kepada para pegawai dan pegawai khas Guan Eng sebab ampalah sesi itu berlaku dan video serta tarian terkinja-kinja Guan Eng dapat dirakam dan dilihat oleh seluruh rakyat Malaysia.

Guan Eng pula MMI bagi clearance teruskan aksi SASAU yang semacam ini sebab ianya lebih memudahkan rakyat untuk mengenali siapa DAP ini sebenarnya.

DAP dan Pakatan Haprak tak relevan !
Tolak Pakatan Haprak pada PRU14 !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels