Followers

Friday 27 July 2012

Ng Wei Aik ADUN Paling Bangang Pernah DAP Miliki !!


Siapa yang tak kenal dengan Ng Wei Aik ADUN Komtar yang selalunya bertindak samseng dalam menyelesaikan beberapa perkara yang melibatkan kepentingan rakyat di Pulau Pinang.Beliau yang sudah terkenal dengan sikap samseng ini merupakan antara pimpinan DAP yang paling di sayangi oleh Guan Eng.

Masakan rakyat boleh melupakan isu restoran nasi kandar yang telah digempur oleh Ng Wei Aik bersama juak-juak MPPP dengan sikap biadap mengalahkan komunis.


Pastinya semua masih ingat insiden ini dan bagi MMI walaupun selepas itu musibat ini dengan beberapa juak-juak Pakatan Haprak memohon maaf kepada peniaga terbabit namun tindakan beliau tetap tidak akan dimaafkan.

Terbaru musibat ni telah menyalahkan pula Pengerusi Lembaga Pelawat Hospital Pulau Pinang dengan menuduh badan itu gagal melaksanakan tanggungjawab mereka dalam menyelenggara sistem perparitan di hospital.

MMI cukup terkejut dengan tindakan yang diambil oleh musibat lahanat ni.Apa bodoh sangat Adun Komtar ni sampai tak boleh nak membezakan bidang tugas pihak-pihak tertentu.

Malah Pengerusi Lembaga Pelawat Hospital Pulau Pinang (HPP) Lim Thoon Deong membidas kenyataan ADUN Komtar, Ng Wei Aik yang mendakwa badan itu gagal melaksanakan tanggungjawabnya dalam menyelenggara sistem perparitan di hospital sehingga menyebabkan kawasan itu dilanda banjir setiap kali hujan lebat.

Lim berkata tuduhan itu tidak berasas kerana masalah banjir sebenarnya berpunca daripada peniaga di sekitar hospital yang membuang sampah ke dalam parit dan sungai sehingga menyebabkan sistem saliran di kawasan berkenaan tersumbat.

"Sepatutnya Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) bertanggungjawab kerana mereka yang beri lesen kepada peniaga ini termasuk menyelia dan menyelenggara saliran tersumbat," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas kenyataan Ng dalam akhbar berbahasa Cina baru-baru ini.

Ng dalam kenyataannya turut mendakwa parti MCA mendominasi pengurusan HPP apabila Lim, yang juga Timbalan Ketua Biro Pengaduan Awam MCA negeri, memegang jawatan sebagai pengerusi lembaga pelawat sejak tahun 1997.

Lim menyifatkan segala dakwaan itu tidak masuk akal kerana pelantikan beliau dibuat secara kolektif dengan mengambil kira kriteria tertentu.

Jika dikira daripada aduan yang telah dibuat berkenaan perkara ini terhadap MPPP sendiri sebenarnya jelas menunjukkan Adun Komtar dan kerajaan negeri Pulau Pinang sebenarnya gagal memberikan perkhidmatan kepada rakyat.


Ini dibuktikan dengan satu laporan berita yang telah dikeluarkan dalam Utusan Malaysia pada 23 September 2010 yang lalu.

PULAU PINANG 23 Sept. - Penduduk kawasan Kariah Masjid Shaik Eusoff, Jalan Datuk Keramat di sini mempunyai sebab yang kuat untuk melahirkan rasa marah mereka terhadap pihak berkuasa tempatan (PBT).

Ini kerana, kawasan berkenaan terutama di sekitar Jalan Utama di tepi Hospital Pulau Pinang (HPP) yang dipenuhi gerai-gerai menjual makanan dan minuman seperti dianaktirikan apabila Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) didakwa tidak menjalankan tanggungjawab menyelenggara sistem perparitan di situ sejak 10 tahun lalu.Klik Sini

Jelas sekali tindakan Ng Wei Aik sebenarnya memakan diri dan memalukan kerajaan DAPigs di Pulau Pinang.

Hairan MMI bagaimana sebuah kerajaan yang menjadikan CAT sebagai garis panduan dalam mentadbir masih boleh menyimpan Adun sebangang ini ?

Kepada Ng Wei Aik kalau tak reti buat kerja pi balik tongsan lagi bagus lah..Jangan biadap sangat dengan rakyat Pulau Pinang sebab masanya akan tiba untuk rakyat mengadili kamu.

Satu saja MMI nak tanya kalau dulu dalam kes restoran nasi kandar boleh bawa juak-juak MPPP kenapa dalam isu longkang ini tak bawa MPPP suruh buat kerja ?

Kalau ikut laporan yang dibuat kira dah makan tahun ni ! Apa yang ang buat lahanat ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels