Followers

Monday 27 August 2012

HOT ! Mat Sabu Kini Liabiliti Kepada PAS


Mat Sabu yang kini menjawat jawatan Timbalan Presiden dalam parti PAS merupakan antara pemimpin Pakatan Haprak yang bermulut celupar.Malah keceluparan Mat Sabu di buktikan dengan kes dan kontroversi melibatkan peristiwa Bukit Kepong.

Kini Si Mulut Celupar sekali lagi melakukan tindakan yang sama dengan mengatakan Tun Ghafar Baba sekiranya masih hidup pasti akan menyertai parti PAS. 

Kenyataan itu didakwa dikeluarkan ketika menyampaikan satu ceramah di Bukit Katil, Melaka pada 12 Ogos lalu, dan kandungan ceramah itu turut disiar di laman blog bertajuk, 'Jika Tun Ghafar umur panjang, dia pun masuk Pas'.

Kadang-kadang terfikir juga MMI mengapa seorang pemimpin seperti Mat Sabu ni lebih suka mengeluarkan kata-kata kesat dan pembohongan dalam setiap ceramah beliau ? Bukankah sifat orang yang suka berbohong dan mencaci maki tidak di sukai oleh Allah SWT ?

Dan yang lebih menghairankan MMI mengapa para ulama yang kononnya berada dalam Majlis Syura PAS tidak langsung menegur Mat Sabu kerana tindakan beliau jelas sekali bertentangan dengan apa yang kononnya diperjuangkan oleh PAS ?

Sehingga kini tiada satu pun teguran di buat oleh mereka mahupun juak-juak mereka terhadap tingkah laku si Mulut Celupar ini dan rasanya itu sudah cukup untuk membuktikan jolokan si Mulut Celupar adalah amat bersesuaian dengan Karektor Mat Sabu.

Si Mulut Celupar juga turut menyatakan beliau ada melawat Tun Ghafar di kediamannya sewaktu Tun sakit teruk di rumahnya.

Dalam perbualan Si Mulut Celupar bersama Tun , Beliau di katakan telah mengeluarkan kenyataan mahupun perbualan seperti berikut.

"Mat, engkau kena lawan Umno sungguh-sungguh, Umno dah teruk"

"Umno ini ibarat gajah, badannya besar tetapi kaki plastik". 

Malah banyak lagi kenyataan si Mulut Celupar yang merujuk kepada kelemahan UMNO.Klik Sini

Sejauh mana kebenaran kata-kata Si Mulut Celupar ini jom kita tengok apa pula kenyataan daripada anak dan menantu Tun Ghafar sendiri.

Menantu Allahyarham Tun Ghafar yang juga Ahli Parlimen Jasin, Datuk Ahmad Hamzah berkata, beliau dan keluarga cukup sedih dengan kenyataan itu dan menganggapnya sebagai tidak bertanggungjawab.

"Saya mewakili keluarga sedih dengan kenyataan dibuat Timbalan Presiden Pas itu dalam ceramahnya pada Ramadan lalu. Kita mahu beliau menarik balik kenyataan yang telah mengguris hati kami semua.

"Saya yakin, sekiranya Tun Ghafar masih hidup, beliau tidak akan sama sekali menyertai perjuangan Pas yang tidak  relevan dan tidak menguntungkan perjuangan bangsa". 

Isteri kepada Ahmad Hamzah yang juga anak kepada Tun Ghafar, Datin Zainon Ghafar turut menafikan dakwaan Timbalan Presiden Pas itu yang kononnya ada melakukan lawatan ke rumah bapanya ketika pemimpin itu sedang sakit teruk. 

Jelas sekali tindakan Si Mulut Celupar merupakan tindakan mereka yang sebenarnya tidak bertamadun apatah lagi sebagai pemimpin dan orang nombor dua dalam parti beliau langsung tidak mengambil kisah akan perasaan sanak saudara dan ahli keluarga Tun Ghafar.

Percaya atau tidak Mat Sabu sebenarnya adalah liabiliti yang terpaksa di tanggung oleh parti PAS hasil daripada lemahnya pemilihan oleh para perwakilan PAS sendiri yang tidak tahu membezakan mana satu pemimpin dan mana satu penyangak.

Akibatnya PAS kini sudah mula dijauhi oleh mereka yang berakal dan pastinya satu hari nanti PAS bakal menerima kesan akibat kelalaian dan sikap bongkak mereka sendiri.

Kepada juak-juak PAS , sedarlah kamu perlu bingkas bangun demi menyelamatkan parti yang makin terumbang ambing.Buang jauh-jauh pemimpin seperti Mat Sabu dan Nik Aziz serta mereka yang seangkatan denganya kerana maruah dan prinsip parti lebih penting dari terus melihat diri dinodai oleh mereka yang selayaknya kita kategorikan sebagai kafir harbi.

Psstt Dah dengar cakap-cakap di kedai kopi ahli PAS sendiri makin meluat dengan Timbalan sendiri

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels