Followers

Wednesday 31 October 2012

Ketua Menteri Paling Celaka Sah Berlidah BIAWAK !!


Guan Eng sah Ketua Menteri paling celaka kerana selama ini berbohong kepada seluruh rakyat khususnya di Pulau Pinang dan Malaysia amnya.Malah beliau yang terkenal dengan sifat rasisnya kini sudah pun terkantoi dengan pendedahan terbaru penipuannya berkenaan penurunan hutang negeri sebanyak RM600 juta yang sering kali dilalakkannya dalam setiap siri ceramah Pakatan Haprak.

Itulah Guan Eng seorang lelaki berbangsa Cina yang menumpang serta mencari makan di negeri Pulau Pinang.Yang mengejutkan MMI adalah selama ini juak-juak PAS juga turut di tipu oleh Guan Eng bulat-bulat.

Berikutan itu Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) hari ini meminta Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang untuk menjelaskan jumlah hasil pendapatan kewangan yang diperoleh kerajaan negeri di bawah pentadbiran pembangkang secara terperinci kerana angkanya meragukan. 

Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Shamsul Anuar Nasarah, berkata sebagai contoh di Pulau Pinang, laporan kewangan Laporan Ketua Audit Negara untuk tahun 2011 negeri itu dipercayai bukan jumlah yang sebenar. 

"Dakwaan kerajaan negeri Pulau Pinang sebelum ini yang mengatakan bahawa hutang negeri itu turun kepada kepada RM600 juta adalah tidak tepat kerana jumlah RM600 adalah hutang yang dipindahkan oleh kerajaan pusat kepada kerajaan negeri Pulau Pinang untuk urusan berkaitan bekalan air di sana," katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini. 

"Difahamkan, kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang telah mengubah wang dari Akaun Amanah Disatukan dan mentakrifkannya sebagai hasil kewangan sebenar yang dicatat kerajaan negeri, tetapi sebenarnya wang Akaun Amanah adalah untuk kegunaan seperti memperbaiki jalan, memperbaiki kemudahan awam dan pelbagai perkara yang berkaitan," katanya.Baca Seterusnya

Akhirnya segala penipuan Guan Eng selama ini terbongkar dan bagi seluruh rakyat Pulau Pinang fikirlah adakah pemimpin seperti ini harus di pilih sebagai Ketua Menteri kita ?? 

Ternyata Guan Eng dan juak-juak DAPigs penuh dengan muslihat , tindakan mereka selama ini hanyalah terarah kepada mendapat kepercayaan dan sokongan rakyat demi mengekalkan kuasa politik dengan memilih untuk menipu sebagai jalan pintas terbaik.

Alo Guan Eng malulah weiii !!!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels