Followers

Wednesday 27 March 2013

Pakatan Haprak Makin BIADAP !!!


Gambar diatas merupakan tindakan paling biadap juak-juak Pakatan Haprak yang langsung tidak menghormati sensitiviti orang-orang Melayu dan Islam di Malaysia.Apakah mereka sudah hilang akal meletakkan gambar sedemikian dalam laman media mereka ? 

Lebih malang setakat entri ini ditulis langsung tidak kedengaran dari mana-mana mulut pemimpin PAS dan juak-juaknya yang mengaku lebih Islam dari orang lain menegur tindakan admin laman media tersebut apabila memuat naik gambar dan kata-kata sedemikian.


Yang membuatkan MMI angin satu badan apabila kenyataan yang dikeluarkan dalam SuaraPakatanRakyat itu cukup kurang ajar.Bagi MMI seluruh umat Islam di Malaysia harus segera bangkit menuntut supaya mereka segera memohon maaf bukan saja kepada seluruh umat Islam tetapi juga kepada sanak saudara dan ahli keluarga Allahyarham Dr Muhammad Uthman El-Muhammady.

Berikut antara kenyataan yang dikeluarkan oleh suarapakatanrakyat berkenaan tajuk diatas...

KEMATIAN  mengejut Felo Amat Utama Akademik ISTAC, Universiti Islam Antarabangsa, Dr Muhammad Uthman El-Muhammady malam tadi, sebetulnya  merupakan satu rahmat yang tidak dijangka untuk Pakatan Rakyat.

Di samping kurang lagi satu suara yang sering mengkritik pendekatan Pakatan Rakyat terutama dalam soal-soal berkaitan Islam, UMNO sudah pasti meratapi pemergian ini kerana sudah sah hilang satu undi pasti daripada arwah.

Sebetulnya, bukan sahaja PAS, PKR juga tidak terlepas dari menjadi bahan kecaman Uthman semasa hidupnya, terutama dalam isu berkaitan pluralisme agama yang diperjuangkan parti tersebut.

Walaupun tidak bergiat cergas mahupun memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana parti politik, pandangan dan penulisan Uthman sudah diketahui umum sering mengkritik dasar Pakatan Rakyat, terutama PAS dan terlalu condong kepada perjuangan UMNO. 

Laman ini tidak langsung mempertikaikan ilmu dan pengetahuan Uthman, deretan ijazah, sarjana dan doktor falsafah yang dimiliki mendiang sudah tentu mempunyai nilai tersendiri. Cuma yang dikesalkan semasa hidupnya, ilmu dan pengetahuan ini digunakan ke arah yang salah serta berlawanan dengan arus semasa.  

Mana tidaknya, dikala lebih ramai alim ulama terkenal negara mula mengadaptasi perkembangan semasa dalam beragama, Uthman dan segelintir orang seumpamanya, masih dengan cara lama yang ketinggalan zaman, lebih teruk dari itu, berkiblatkan UMNO pula.Baca Seterusnya 

MMI nak ingatkan ampa semua puak-puak ini sudah melanggar sempadan kesabaran kita.Tindakan mereka jelas bukan sahaja menghina umat Islam tetapi turut menghina agama Islam.JANGAN BIARKAN !!!! 

Mana suara PAS ?????? 

MMI.

4 comments:

  1. DAP + PAS = DAPas.

    ReplyDelete
  2. DAP + PAS = ANAK HARAM

    ReplyDelete
  3. DAP+PAS
    ------- = Perkahwinan luar Tabiie (Liwat segitiga)
    PKR

    ReplyDelete
  4. Astagfirullah hal azim... tergamak dia guna perkataan 'mendiang'..?

    Org PKR ni memang jahil agama atau memang dah takde agama?

    Rasulullah didik kamu macam tu ke? Benci orang sampai kafirkan dia hanya kerana dia tegur kamu?

    Masa kecik dulu, mak kamu tak pernah tegur kamu ke? atau kerana teguran tu.. kamu juga dah kafirkan ibu kamu sendiri?

    Selama saya bekerja dgn kerajaan PAS di Ktan, sebenci-benci mereka kpd UMNO, bila ada yg meninggal..mereka tak pernah guna perkataan 'mendiang' kpd si arwah.

    ReplyDelete

Labels