Followers

Monday 1 July 2013

HOT Guan Eng MENGAKU Kemenangan DAPigs Di Pulau Pinang Ada Keraguan ?!!


Sekali dengar ja dah jadi lawak cuma tak pastilah pula dengan orang lain , apa pun masing-masing punya tanggapanlah.Ketika semua pihak sedang berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada rakyat dan negara rupa-rupanya masih ada parasit yang menunjukkan tahap kebodohan paling maksima malah kalau diikutkan macam budak-budak.

Tetapi sebelum tu MMI nak bagitau juga kalau dah parasit ni perangai macam budak-budak , ada lagi yang lebih teruk dari tu bukan setakat parasit dah sampai tahap pencacai angkat najis dah kihkih.

Cerita dia lagu ni , semua pihak dah sedia maklumkan Kuala Besut di Terengganu sana noo baru sahaja kehilangan wakil rakyatnya Baca Sini maka sudah pastilah PRK akan diadakan dalam tempoh 60 hari dan ianya sudah pun di sahkan oleh SPR sendiri.

Oleh kerana kerusi di sana sebelum ini di tandingi oleh UMNO dan PAS maka sudah pastilah UMNO akan menjadi wakil kepada Barisan Nasional dan pastinya PAS juga akan bertanding mempertaruhkan wakilnya.Ada juga MMI dengar-dengar yang Azhar Idrus akan menjadi calon PAS tapi tak pastilah sejauh mana kebenaran berita tersebut.

Namun bukan soal calon yang MMI nak ceritakan tetapi tentang sikap sahabat sesyurga PAS siapa lagi kalau bukan Guan Eng.Semua tahu beliau sudah pun di tabalkan menjadi ketua menteri Pulau Pinang dan sudahpun mengumumkan barisan exconya termasuklah sesi angkat sumpah semua ADUN-ADUN di Pulau Pinang di Dewan Undangan Negeri baru-baru ini.

Maka bermulalah sesi penggal kedua Guan Eng sebagai ketua menteri dan selain daripada melakukan kerja-kerja ketua menteri dan parti , Guan Eng kini telah melangkah setapak lagi apabila menjadi penasihat kepada parti-parti pembangkang khususnya PAS.

Tak percaya ?? 

DAP mencadangkan agar PAS memboikot pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut di Terengganu sebagai tanda protes dakwaan wujudnya 'taktik kotor' yang digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), kata Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Beliau berkata isu berkenaan akan dibincangkan dalam Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat akan datang.

Menurutnya langkah memboikot pilihan raya kecil berkenaan adalah tanda protes ekoran kegagalan SPR 'memberi penjelasan berhubung taktik yang mencurigakan dalam penggunaan dakwat kekal pada PRU-13'.

"Bagaimanapun, terpulang kepada PAS untuk memutuskan sama ada mereka mahu memboikot atau tidak kerana kerusi berkenaan milik mereka. Mereka mempunyai kata putus dalam isu ini," katanya kepada pemberita.mstar 

MMI nak tanya jugalah jika ada taktik kotor atau taktik yang mencurigakan tu kat mana ? Apakah di Pulau Pinang , Selangor dan Kelantan semuanya ok belaka ? Alo gang di Pulau Pinang malaun Guan Eng ni lagi cepat pi sembah TYT nak minta perkenan untuk tubuh kerajaan.

Oh ya Guan Eng langsung tak sentuh tentang Pulau Pinang noo ?? Kira bersih la sangat !!!!

Seperkara lagi jika Guan Eng boleh menyatakan terdapatnya TAKTIK KOTOR maka sudah pasti Pulau Pinang juga terlibat.Malah mungkin jauh lebih kotor maklumlah puak-puak kaum Cina yang ada di pulau sana noo bukan tentu semuanya warganegara kita.

Apa pun terpulang pada PAS , kalau rasa dah sampai tahap pencacai kepada DAPigs ni elok ampa boikot saja PRK di Kuala Besut tak payahlah UMNO dan BN susah-susah nak buat kerja.

Kepada PAS jangan lupa selain dari dengar cakap Nik Ajiz tu ampa juga kena taat dengan kalifah Guan Eng yang ampa cipta sendiri.Tahniah PAS !!!

Taktik kotor konon !! PAS harus sedar , Guan Eng dan macai-macainya sedap ja di Pulau Pinang .. Ampa pula dia suruh boikot PRK di Kuala Besut ?? Hebat la sangat !!!!!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels