Followers

Sunday 9 February 2014

Pulau Pinang Under Siege !! Guan Eng Tertelan E-Coli ??


Apa dah jadi dengan Pulau Pinang ? Jika sebelum ini bukan main galak bantai kerajaan negeri lain sana sini , bantai kerajaan persekutuan kononnya Pulau Pinang lah yang paling gah di Malaysia.Akhirnya Guan Eng nak lari mana ? Negeri sendiri macam HARAM !!!

Huh agak-agak laa orang mangkaq ja percaya sebahagian besar apa yang di nikmati oleh kerajaan negeri Pulau Pinang sekarang adalah kerana puak laknatullah DAPigs tu.Sebenaqnya banyak usaha kerajaan terdahulu yang menyebabkan Pulau Pinang kini menikmati sebahagian daripada apa yang di milikinya.

Dalam dok sibuk-sibuk pukoi canang , tiba-tiba si ketua menteri tu kena hantam ! Sebab apa ? Sebab dah besar kepala sampai parti sendiri pun dia buat macam mak bapak tok wan dia punya.

Alo brader dah selesai dengan ROS ka ? 

Setakat hari ni apa pun belum settle , bercakap ja pandai sampaikan ada satu anak singh tu siap kata dah antar surat saman pada ROS ! Cerita sebenar  Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan 11 Mac bagi sesi pendengaran permohonan parti berhubung keengganan ROS mengiktiraf pelantikan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang diadakan dalam kongres khas 29 September tahun lalu.

Berita ini sekaligus membuktikan dakwaan bahawa Pengerusi Biro Undang-undang DAP, Gobind Singh Deo menipu apabila menyatakan parti itu sudah menyaman ROS pada 23 Disember lalu.

MENIPU ja kerja depa !!!!

Terkini pula tentang isu pencemaran air sehingga melibatkan kawasan pantai dengan  bakteria E-Coli (Escherichia coli) berhampiran muara Sungai Batu Feringgi di George Town.


Apa yang kerajaan negeri buat bro ? Ada tindakan apa-apa daripada kerajaan negeri melalui exco yang di pertanggungjawabkan ? HAMPEH bro !!!! Bukan setakat tu sahaja siap tuduh IWK lagi..

Di sebabkan itu maka Kementerian Kesihatan mencadangkan kepada kerajaan negeri Pulau Pinang supaya menutup sementara kepada orang ramai kawasan pantai Batu Ferringhi yang airnya dikhuatiri tercemar dengan elemen bakteria e-coli (Escherichia coli).

Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata pihaknya bimbang orang ramai yang mandi-manda di situ dijangkiti bakteria berkenaan yang boleh menyebabkan jangkitan seperti ciri-birit.

"Memang setakat ini kita belum terima sebarang laporan ada pengunjung atau orang ramai yang pergi kawasan Pantai Batu Ferringhi dijangkiti e-coli, tetapi Kementerian Kesihatan memandang serius perkara ini.

"Jadi kementerian berharap kerajaan negeri dapat tutup sementara (kawasan yang tercemar) bagi mengelak ada yang dijangkiti bakteria berkenaan dan pasukan kesihatan juga akan bersiap sedia bagi menghadapi segala kemungkinan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Semarak Kasih Cinta Masjid di Masjid Kampung Rawa semalam.

Bagi yang mengikuti perkembangan ini pihak IWK sudah pun memaklumkan yang mereka bukanlah pihak yang terlibat dalam pencemaran tersebut kerana IWK punya standard operasi yang di kawal malah air yang di lepaskan oleh IWK di rawat.

Oleh yang demikian sudah semestinya menjadi tanggungjawab kerajaan negeri untuk melihat atau mengambil tindakan selanjutnya bagi mengatasi segera permasalahan ini.

Soalnya kerajaan negeri buat apa ?? 

Ada cakap-cakap kat luaq sana kata Guan Eng tertelah E-Coli sebab tu tak buat apa-apa , BETOI ka ?????

Rakyat Pulau Pinang ampa mau pikiaq tengok lah noo...

Psst nanti kita dedah sikit lagi..Ampa sabaq sat !

MMI

1 comment:

  1. Cinabeng DAP Penang dulu mahu Psy tak mahu Najib.
    Baguslah dah dapat Najis atau Psy.
    Pulau Pinang bukan lagi Darul Sampah.

    Pulau Pinang Darul Berak kan betul.

    ReplyDelete

Labels