Followers

Wednesday 28 May 2014

DAP Agen Keganasan Atau Perkauman ?


Dalam artikel sebelum ini MMI ada catatkan tentang tindakan Ramasamy mempertikaikan tindakan pihak Polis menahan 3 rakyat asing yang punya kaitan dengan gerakan LTTE di India.Baca Sini

Nampaknya pemimpin DAP semakin galak sejak dua menjak ini seolah-olah merekalah yang paling hebat dan terbaik sampaikan hal-hal kepolisian pun sudah mahu di pertikaikan.Apa dah tak percaya pada pihak Polis dah ker ?

Persoalannya kini apa yang puak-puak DAP ni sedang buat ?

Kesungguhan Ramasamy mempertikaikan tangkapan ini menimbulkan tanda tanya mengenai kesetiaan kaum Tamil di negara ini terutamanya yang menyokong DAP.

Adalah tidak masuk akal untuk seorang Timbalan Ketua Menteri, penjawat awam di bawah kerajaan Malaysia mahu mempersoalkan tindakan Polis menangani keganasan antarabangsa berasaskan kaum beliau.

Ramasamy tidak pula mempertikaikan sebarang tangkapan ke atas kaum lain terutamanya orang Melayu yang dikaitkan dengan pengganas Islam.

Soal keganasan antarabangsa mahu pun domestik bukan isu politik atau perkauman dalam negara. Justeru sangat mencurigakan apabila seorang Timbalan Ketua Menteri “melompat sakan” mengenai tangkapan ini seolah-olah ada sesuatu yang hendak disembunyikan.

Mengapa Ramasamy mahu berdebat dengan Polis dalam isu ini? Tangkapan ke atas penjenayah atau pengganas bukan boleh didebatkan di ruang politik. Negara ini ada undang-undang, tangkapan, penahanan dan perbicaraan harus mengikut lunas undang-undang negara, bukannnya skrip filem tamil.

Kita juga mahu tahu apakah DAP turut terbabit dengan pembelaan mereka yang disyaki pengganas ini?

Adakah Ramasamy, Rayer Cilaka dan Waythamoorty Hindraf mempunyai kaitan tertentu dengan kegiatan pengganas LTTE? Cepat benor melatah macam ada apa-apa jer...takut duit kena sekat ka? kredit mymassa 



Banyak yang dah makin biadap !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels