Followers

Tuesday 24 June 2014

STRATEGI Setelah GAGAL Di Teluk Intan DAP Beralih Arah Serang Jantung MELAYU !!


Barangkali ini adalah strategi terbaru DAP dalam mendepani kesuraman politik parti tersebut akibat daripada kekalahan memalukan Dyana Sofya di Teluk Intan baru-baru ini.

DAP tahu punca kekalahan di Teluk Intan sebenarnya disebabkan oleh kesilapan strategi dan keegoan pemimpin DAP yang cuba mengaburi mata orang Melayu.

Dalam masa yang sama mereka terlupa , perancangan mengangkat anak Melayu bernama Dyana itu telah mengakibatkan hampir separuh daripada jentera dan pimpinan DAP sendiri telah terkesan akibat daripada dasar "underground" parti tersebut yang sebenarnya lebih terarah kepada perkauman.

Kini setelah beberapa perkara diambil kira , maka DAP sekali lagi mempergunakan Dyana demi kepentingan politik sempit mereka.Cuma kali ini DAP mengambil keputusan untuk menyerang salah satu daripada institusi orang Melayu yang dilihat banyak pihak sebagai yang terpenting untuk dipertahankan.

Dalam masa yang sama DAP tahu sekiranya mereka berjaya dalam gerakan ini , maka sudah pasti orang Melayu akan sekali lagi berjaya dipecahkan.

Menyerang UiTM !

Usaha kerajaan untuk membina sepuluh kampus baru untuk Universiti Teknologi Mara (UiTM) mendapat bantahan keras daripada Dyana Sofya , calon DAP yang tewas pada pilihanraya kecil Teluk Intan baru-baru ini.

Beliau telah menyifatkan bahawa pembinaan kampus-kampus tersebut hanya akan menguntungkan UMNO dan kroni.

Setiausaha Politik Lim Kit Siang itu yang juga Alumni UiTM mendakwa amalan kronisme dan sekatan ke atas kebebasan akademik tidak akan membantu memajukan warga universiti itu, sebaliknya bakal menghancurkan masa hadapan pusat pendidikan itu dan kepentingan Bumiputera.

"Sistem tender terbuka yang telus wajib diperkenalkan terutamanya melibatkan projek kerajaan dan perbelanjaan dana awam.

"Selaku alumni, kami tidak sanggup melihat UiTM tergadai kepada syarikat-syarikat konsesi hanya kerana kerakusan pemimpin UMNO yang hanya ingin mengaut keuntungan di atas keringat rakyat," katanya kepada pemberita di ibu pejabat PKR,semalam.


Seperti kebiasaannya pembangkang akan sentiasa mengadu-dombakan semua pihak selagi mana pihak-pihak terbabit terlibat secara langsung dengan pihak kerajaan Barisan Nasional.Kali ini giliran UiTM menjadi mangsa politik mereka.

Cuma secara realitinya kedudukan dan hak orang Melayu ini diserang secara membabi-buta oleh mereka yang mengaku Melayu kononnya punya jiwa yang mahu melihat UiTM tidak dipolitikkan.

Secara jujurnya bukankah agenda DAP sudah hampir berjaya apabila mempergunakan segelintir orang Melayu untuk menyerang orang Melayu sendiri ? Baca Selanjutnya 

MMI

5 comments:

  1. Memang DAP tak pernah senang bila Melayu maju. Lagi contoh bila Kedah nak bua airport. Kalau boleh DAP nak bolot semua. Orang Melayu tak boleh lebih kaya dari diaorang. Perempuan jenis apa minah ni? Tak ada tanda keinsafan langsung.

    ReplyDelete
  2. Baru ada Diploma in Law dah ngaku jadi lawyer... Lepas tu nak sekat melayu lain utk berjaya...

    ReplyDelete
  3. dap guna taktik orang jual ubat di tepi jalan untuk pengaruhi orang Melayu. orang Melayu terkenal mudah terpengaruh dengan taktik seperti itu. lim kit siang dan gengnya telah memerhatikan perkara ini sejak sekian lama. mereka lalu menjemput beberapa orang penjual ubat kaki lima untuk menunjukkan kemahiran mereka mempengaruhi khalayak. dari situlah lim kit siang merencanakan gerakan untuk menipu Melayu. isu yang mereka ketengahkan adalah sama dengan isu peniaga ubat kaki lima, isu yang disukai ramai walaupun kebenarannya belum pasti. ubat yang ditawarkan pun ubat palsu yang dibungkus secara ala kadar. yang penting, suara dan gaya mesti berapi, penuh keyakinan kerana itulah yang khalayk nilaikan. anwar ibrahim pun macam orang jual ubat tepi jalan juga sebenarnya, terpekik terlolong macam bagus. najib pun cuba nak ikut tapi tak berapa menjadi.

    maka terpedayalah orang Melayu dengan taktik jual ubat yang dilaksanakan oleh dap dalam politik mereka. bila dah beli ubat, bawak balik rumah, cuba gunakan, baru tahu ubat tak ada khasiat. apa nak buat, nak tukar tak tahu kat mana. nasiblah orang Melayu yang suka ikut dap.

    ReplyDelete
  4. takde ke sapa sapa orang gila yg bolih simbah asid kemuka melayu sial sekor ni...lepas dia jadi cacat..kita tenguk adakah DAP akan angkat dia ke tempat yg dia alami sekarang.

    ReplyDelete
  5. Simbah asid kemuka beruk betina ni..lepas cacat adakah DAP nak lagi

    ReplyDelete

Labels