Followers

Sunday 29 June 2014

WORLD Cup BRAZIL Mara , CHILE Beri Tentangan SENGIT !!


Antara hujung minggu yang paling sibuk buat MMI apatah lagi dalam keadaan semua umat Islam menyambut bulan ramadhan yang secara rasminya bermula hari ini.

Seperti biasa awal pagi tadi MMI bersama rakan-rakan sempat mengikuti siaran secara langsung bersama di sebuah restoran nasi kandar pertemuan antara Brazil dan Chile.

Memang menarik permainan yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan malah menyebabkan MMI dan rakan-rakan turut gementar.Haha memang trill bolasepak ni boleh buat kita rasa semacam kan ??

Berikut adalah ulasan tentang perlawan pagi tadi .. 

Brazil berjaya mara ke pusingan suku akhir Piala Dunia 2014 setelah menewaskan Chile dalam satu perlawanan yang amat mendebarkan di Stadium Mineirao malam tadi.

Pasukan samba itu mengalahkan Chile melalui sepakan penalti, 3-2 setelah seri 1-1 pada masa penuh perlawanan serta masa tambahan.

Neymar, David Luiz dan Marcelo masing-masing menjaringkan gol untuk Brazil dalam sepakan penalti tersebut, sementara penjaga gol, Julio Cesar berjaya menghalang dua gol dari membolosi jaring.

Stadium menjadi riuh dengan sorakan penyokong-penyokong Brazil apabila sepakan penalti terakhir Chile oleh pemain mereka, Jara terkena palang, seterusnya memberikan kemenangan kepada Brazil.

Seperti dijangka, perlawanan agak sengit dengan kedua-dua pasukan saling membalas serangan.

Bagaimanapun pada minit ke-18, Brazil berjaya mendahului permainan menerusi jaringan David Luiz.

Jaringan Luiz disempurkan hasil dari sepakan sudut Neymar. Namun, ulang tayang menunjukkan bola itu disentuh oleh Jara sebelum masuk ke dalam jaring.

Namun pada minit ke-32, Chile menyamakan kedudukan melalui jaringan Alexis Sanchez.

Jaringan Sanchez dari jarak dekat itu hanya mampu dilihat oleh Cesar yang ternyata tewas dengan sepakan ke arah sudut kiri itu.

Pada minit ke-55 pula, apa yang nampak seperti gol oleh pemain Brazil, Hulk telah dibatalkan selepas dia didakwa menggunakan lengan. Hulk turut dilayangkan kad kuning oleh pengadil.

Brazil terus mendominasi permainan pada separuh masa kedua dan masa tambahan, sementara Chile terus memberikan saingan sengit kepada pasukan tuan rumah itu.

Permainan berakhir dengan keputusan 1-1 sebelum disudahi dengan sepakan penalti yang mengubah kedudukan menjadi Brazil 1-1 (3-2) Chile.

Untuk rekod Brazil akan bertemu Colombia di saingan peringkat suku akhir nanti dan pastinya satu lagi pertembungan yang menarik untuk kita saksikan.

Oh ya dah langsung kat sini MMI nak ucap Selamat Berpuasa kepada semua tak kira berada di mana selagi mana ampa berpuasa dan WAJIB berpuasa maka ucapan ini terarah kepada ampa semua.

Kepada pihak-pihak yang suka TUANG Puasa tu , ampa cuba tengok game Brazil dengan Chile tu sikit punya laju ka ! So puasa pun macam tu jugalah sekejap ja sebulan jangan risau tak lama mana pun , cuma kuatkan diri tu sikit .. Kepada sorang kawan MMI ni (dia tahu MMI tujukan pada dia) elakkan plastik hitam tahun ni ya !!!!

Selamat Berpuasa Semua !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels