Followers

Saturday 23 April 2016

Guan Eng Perlu Selesaikan P.Pinang Sebelum Bicara Tentang #PRNSarawak


Bukan mudah sebenarnya apabila kita menuding jari kepada pihak lain kerana lebihan 4 lagi jari sedang menghala ke arah diri sendiri.Ramai yang sering lupa akan maksud tersirat disebalik kata-kata itu dan realitinya ia kini sedang berlaku dalam hidup seorang ahli politik bernama Lim Guan Eng.

Sebagai seorang Ketua Menteri , Lim Guan Eng seharusnya bermuhasabah diri dengan segala macam isu yang sedang menghimpit dirinya.Semuanya berlaku secara tiba-tiba setelah 2 penggal kepimpinan Guan Eng yang bersembunyi di sebalik slogan kucing kurapnya (CAT) menjadikan bumi Pulau Pinang sebagai mahligai kebiadapan DAP.

Skandal pembelian banglo tanpa swimming pool yang saban hari mencemaskan tidur malam Guan Eng bukan sahaja sudah mengheret anak emas DAP itu ke pentas perundangan tetapi turut mendedahkan apa sebenarnya yang berlaku dalam isu Tanah Taman Manggis.

MMI yakin Guan Eng tidak akan dapat lari daripada tuduhan yang di dedahkan kepada rakyat malahan tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang selama ini suka sembunyi tangan dengan tindakan double standard berbau rasis apabila merobohkan premis-premis perniagaan melibatkan orang-orang Melayu di Pulau Pinang nampaknya sudah makan diri.

Jika selama ini bermacam alasan diberikan kini isu yang betul-betul terarah ke batang hidungnya sendiri dilihat sebagai petanda kepada hilangnya integriti dan kredibiliti Guan Eng.Ketua Menteri Pulau Pinang itu kini sedang bergelut dengan skandal pembelian banglo dan campur tangan kerajaan negeri terhadap isu tanah Taman Manggis.


Laporan terhadap SPRM oleh Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang baru-baru ini mengenai isu campur tangan kerajaan negeri DAP dalam urusan penjualan tanah Taman Manggis melalui pendedahan memo seperti diatas jelas memperlihatkan kepada kita bagaimana campur tangan itu berlaku.Baca seterusnya pendedahan yang dibuat oleh blogger Dr MiM .

Kini PRN Sarawak bakal menyusul dan sudah tentulah wakil-wakil dan pemimpin dari pelbagai parti politik akan berkampung di Sarawak bagi membantu kempen calon masing-masing.Sudah tentulah ramai dari kalangan pemimpin pembangkang akan turun membantu termasuklah Lim Guan Eng.

Apa yang MMI boleh katakan Guan Eng seharusnya menumpukan sahaja isu yang melibatkan diri dan kerajaan negeri di bawah pimpinannya , janganlah menyibuk di Sarawak kerana apa yang bakal beliau ungkapkan nanti pastinya akan menjadi bahan lawak kepada banyak pihak.

Natijahnya sudah pun berlaku lihat sahaja rakaman yang tersebar sebelum ini ...


Pesan MMI , tak perlulah Guan Eng , skandal pembelian banglo murah tanpa swimming pool dan isu penjualan tanah Taman Manggis sudah pun menyebabkan kedudukan kamu sebagai Ketua Menteri tercalar ! 

Malahan tindakan beberapa kepimpinan parti DAP Sarawak yang bertindak meletak jawatan dan keluar parti pada saat Sarawak bakal berdepan dengan PRN rasanya adalah mesej jelas bahawa kehadiran kamu itu tidak lagi relevan.

Apatah lagi sebagai seorang Ketua Menteri kamu hadir ke bumi Sarawak untuk mengajar rakyat Sarawak supaya menolak kepimpinan Ketua Menterinya , Tan Sri Adenan Satem ? 

Tahukah atau kenalkah kamu wahai Guan Eng siapa Tan Sri Adenan Satem ?

Ketua Menteri Melaka , Datuk Seri Idris Haron berkata kecemerlangan BN dalam mentadbir Sarawak boleh dilihat dengan pelbagai usaha dilakukan kerajaan BN di bawah pimpinan Ketua Menteri Tan Sri Adenan Satem untuk membela nasib rakyat di negeri itu.

“BN Sarawak sejak dahulu mengotakan apa yang dikata mereka, saya percaya BN Sarawak punyai sistem dan gaya sendiri untuk mengekal pemerintahan BN di negeri tersebut. Saya yakin BN akan menang bergaya.

“Rakan sejawat saya Tan Sri Adenan Satem, saya doakan kejayaan beliau, saya sentiasa hormati beliau sebagai seorang amat berpengalaman dan punyai cara tersendiri menerajui Sarawak". sumber umno online 

Kalau tak cukup dengan kenyataan tersebut boleh sambung baca di SINI dan SINI .

PERSOALANNYA sekarang , apakah kewajaran RAKYAT SARAWAK menerima pakai cakap seorang Ketua Menteri Pulau Pinang dari DAP untuk berbicara tentang nasib rakyat Sarawak sedang beliau sendiri terpalit dengan bermacam rencah skandal ?

Sedarkah kamu bahawa semua itu telah mencemarkan maruah kamu sendiri !

Aduhai Guan Eng agak-agaklah .....

MMI

3 comments:

  1. Cina babi dap yg bangsat!!!!
    Kata pejuang CAT tapi hanya miawww jer lebih.Tanah khas utk rakyat miskin dijual utk kaut untung utk beli banglo diskaun.Cibailah lu!!!!

    ReplyDelete
  2. Sibok dgn Swk...balik Penang lah oi!!!
    Sombong dan bongkak....sesama fuckaton pon berebut kwsn dun.Mentang2 sentiment rasis s4s dianggap berjaya.Dahlah oii....NGO s4s pon hanya keldai cina dap jer.Gaji pekerja sebangsa yg sgt kecik yg berkuli dgn cina dap tak pernah diperjuangkan tapi sibok jer ke sana ke mari ditonggang oleh cina dap.

    ReplyDelete
  3. KALAU bising pun tak guna..apa kata sekarang kita jangan lagi berbicara tentang LGE. Tapi kita ramai ramai desak supaya SPRM buat kerja pulak..jangan bab melayu saja cepat bertindak..kita minta SPRM cepat sikit..jgn jadi JANTAN TAK BERTELOR.

    ReplyDelete

Labels