Followers

Tuesday 28 March 2017

Keterujaan Mat Sabu Hanya Sekadar Menagih Bekalan !


Cuba tengok reaksi Mat Sabu Presiden Parti PANtai ni , sampai terlopong mulut punya teruja sebab dapat bersama-sama dengan Kit Siang dan Tun Mahathir.Mungkin Mat Sabu rasa dia dah cukup hebat sekarang ni sebab dapat berjalan seiring dengan kedua-dua orang pemimpin yang dia sendiri pernah maki satu ketika dulu.

Waktu itu Mat Sabu tak pandai pegang duit banyak-banyak tapi sejak mula dok lancar tabung kutipan pada setiap kali ceramah maka Mat Sabu sedikit sebanyak dah mula nampak betapa keupayaan memiliki kewangan itu jauh lebih penting daripada perjuangannya bersama PAS.

Sebab itulah Mat Sabu pernah bersuara kepada PAS supaya tinggalkan sejenak perjuangan berasaskan Islam itu dan bangkit menyertai perjuangan politik bersulamkan DAP kerana yang lebih penting pada Mat Sabu pada ketika itu adalah KUASA dan KEDUDUKAN.

Tanpa kedua-duanya adalah mustahil untuk PAS mencapai hasrat mereka sedangkan hakikatnya apa yang diontarkan oleh Mat Sabu itu bukan hasrat parti tetapi hasrat dirinya sendiri.

Beliau tahu lebih awal bahawa tanpa kedudukan , Mat Sabu hanya akan kembali menjadi manusia biasa yang kebanyakkan masanya akan dihabiskan menjala ikan di sungai-sungai sekitar Guar Petai.

Mana boleh tahan beb ... Oleh kerana itulah maka Mat Sabu akhirnya meninggalkan PAS dan menubuhkan parti PANtai yang semua kita tahu adalah anak syarikat DAP Sdn Bhd !

Dan bertitik-tolak dari sinilah Mat Sabu mula merubah nada dan gaya untuk sekurang-kurangnya mampu seiring dengan Kit Siang malah duduk sama kerusi dengan Tun Mahathir.

Isunya hubungan yang wujud itu hanyalah berpaksikan kepada emosi politik dan kemahuan untuk memiliki kuasa dan kedudukan !

Mat Sabu akan terus menggunakan kelicikkan berceramahnya selagi mana kedudukannya tidak tergugat tetapi apa yang MMI nak kita semua ingat adalah bagaimana ke semua mereka ini khususnya Tun Mahathir dan Kit Siang walaupun bersama tetapi ianya tidaklah disebabkan oleh KEIKHLASAN yang mewujudkan KEPERCAYAAN !



Malah Kit Siang sendiri pun sebelum ini di tolak oleh warga Gelang Patah 


So apa yang Mat Sabu perjuangkan ? Satu pasukan baru yang jauh lebih baik daripada UMNO dan Barisan Nasional ?

Jangan silap percaturan .. Keterujaan Mat Sabu hanyalah sekadar menagih bekalan demi bekalan untuk kelangsungan hidupnya .. Tanpa politik Mat Sabu juga pincang seperti mana pincangnya hubungan antara Tun Mahathir dan Kit Siang !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels