Followers

Wednesday 29 March 2017

Seorang Lagi Di Jangka Tinggalkan DAP !!


Angin sudah mula bertiup kencang tentang kedudukan seorang lagi pemimpin DAP yang dikatakan bakal meninggalkan parti itu sedikit masa lagi.Sama ada berita ini benar atau tidak ianya hanya akan terbukti jika Dr Tan Seng Giaw benar-benar melakukannya.

MMI secara peribadi melihat dalam banyak-banyak pemimpin DAP yang ada di Malaysia ni , Dr Tang Seng Giaw ni sebenarnya tersalah pilih parti ! Sikap dan tindak-tanduknya cukup berbeza dengan rakan-rakannya yang lain dari parti cauvinis DAP.

Jika yang lainnya lebih banyak bersikap keras kepala , kurang ajar , biadap , rasis , pembohong dan kaki fitnah ... Ahli Parlimen Kepong ini bersikap sebaliknya , dalam satu rancangan dailog di RTM1 sebelum ini , Dr Tan menyebut bahawa beliau akan berkempen politik pada musim pilihanraya dan mengetengahkan dasar-dasar yang baik dan berhenti daripada berpolitik sepanjang masa selepas pilihanraya tamat.

Malah Tan turut menjalankan kewajipan sebagai wakil rakyat selepas pilihanraya dan menghubungi wakil rakyat UMNO jika ada rakyat yang menghadapi masalah di kawasan.

Tan turut bersetuju dengan amalan politik kasih sayang daripada politik menyebar kebencian dan menyokong penggunaan teknologi terkini untuk menjadi medium menyebar dasar yang baik dari kerajaan agar tidak terpengaruh dengan politik yang penuh kebencian.

Hakikatnya pemimpin seperti Dr Tan pasti tidak akan mampu bertahan lebih lama memandangkan pengukuhan Dinasti Lim yang semakin menjadi-jadi kebelakangan ini sehinggakan parti DAP hari ini tidak ubah seumpama sebuah kerajaan kuku besi !

Terkini kehadiran Dr Tan dengan caranya sudah pun menjadi perhatian pucuk tertinggi Dinasti Lim dan ianya sudah sampai ke peringkat disiasat !

Diberitakan bahawa pada bulan Ogos 2012, Kit Siang meminta Anthony Loke Siew Fook untuk menjalankan kaji selidik beliau di kalangan akar umbi DAP untuk melihat bagaimana popular Seng Giaw dibandingkan dengan pemimpin lain. 

Pada bulan Oktober, Anthony Loke datang dengan informasi dan laporan tersebut begitu membimbangkan. Seng Giaw akan mendapat undi tertinggi. Kit Siang akan menang sekitar kedudukan ketujuh manakala Guan Eng tidak akan berada walaupun di antara 20 teratas.Dan jika Guan Eng berada dalam senarai 20 teratas ia adalah sekitar 18 atau ke-19. Lebih buruk lagi, ahli-ahli India tidak akan mengundi untuk Guan Eng, yang mereka melihat sebagai perkauman yang mendiskriminasi kaum India.

Ini menyebabkan Kit Siang hampir kena serangan jantung. Jika dia tidak boleh mendapatkan kedudukan teratas dengan Guan Eng sebagai orang nombor dua maka ianya akan menjadi pengakhiran bagi dinasti politik Lim dan aspirasi beliau untuk Guan Eng bagi mengambil alih kepimpinan DAP. 

Ini bermakna bahawa pemilihan parti itu perlu ‘diaturkan’ untuk mengelakkan keruntuhan dinasti Lim dan mengakhiri harapan Guan Eng mengambil alih DAP selepas Kit Siang meletakkan jawatan atau meninggal dunia.

Kit Siang meminta Anthony Loke, Vincent Wu Him Ven dan Chong Chieng Jen untuk datang dengan pelan tentang bagaimana mereka boleh ‘mengawal’ pemilihan parti pada Disember 2012 dan memastikan bahawa keputusan keluar seperti kehendak mereka. Seng Giaw mesti ditendang keluar manakala Kit Siang mesti menang slot teratas dengan Guan Eng sebagai nombor dua. Terdapat enam orang yang disasarkan untuk ‘pembunuhan’: Tan Seng Giaw, Teng Chang Khim, Nga Kor Ming, Ngeh Koo Ham, Chow Kon Yeow dan Boo Cheng Hau. 

Dan keenam mereka ini mesti dibawa keluar satu demi satu bermula dengan Seng Giaw pada Disember 2012 diikuti oleh yang lain pada ketika yang sewajarnya.Baca selanjutnya di SINI 

Melihat kepada turutan itu dan jika semuanya benar maka jelaslah siapa jua yang dilihat mampu mencabar dan menggugat kedudukan Dinasti Lim pastinya akan menerima padah seperti mana ahli-ahli dan pimpinan DAP yang telah pun sama ada di pecat atau meninggalkan parti tersebut.

Dan tiba-tiba terlintas di fikiran MMI , kalaulah Pakatan Haprak ditakdirkan menang dan menguasai kerajaan persekutuan pada PRU14 , apa mungkin senario yang sama akan diulang ?

Apakah pemimpin dan pasukan tertinggi itu akan berubah wajah ?

Hmmmmm ....

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels