Followers

Tuesday 11 April 2017

Lagi Hina ISLAM Jangan BIADAP NANYANG !!


MMI tak pasti apa masalah puak-puak ni , kalau nak sebarkan berita sekalipun janganlah sampai menghina orang lain.Rasanya dah berkali-kali agama Islam di persendakan oleh bukan Islam dan setiap kali itulah ianya bakal berulang.

Pada pandangan MMI pihak berwajib perlu lebih serius dalam menangani isu penghinaan seperti ini sebab makin lama dibiarkan berleluasa makin menjadi-jadi.Kalau nak kata warga Malaysia ni tak cerdik rasanya ramai yang pernah lihat sendiri bagaimana penghinaan sebelum ini berlaku dan tindakan walaupun dibuat ianya barangkali dianggap sekadar lawak jenaka.

Jadi MMI ingat eloklah digubal akta baru atau dibuat penambahbaikkan terhadap akta sedia ada agar mana-mana pihak yang didapati melakukan tindakan menghina khususnya menghina agama Islam di Malaysia ditangkap dan di tahan selama mungkin 1 tahun atau lebih.

Mungkin dengan tindakan sebegini pihak-pihak yang biadap ini berfikir dua kali sebelum berniat melakukan tindakan sedemikian.

MMI yakin dan percaya orang Islam dan Melayu jarang sekali mengina agama-agama lain tapi puak-puak biadap dan kurang ajar ni macam kebal dari undang-undang !

Paling dikhuatiri adalah penghinaan ini mencetuskan kekacauan atau mewujukan permusuhan antara agama dan jika itu berlaku rasanya banyak pihak akan berasa terancam.Malah negara pun akan kucar kacir !

MMI bukan nak melihat semua itu berlaku tetapi kalau kita masih tidak bertegas tidak mustahil situasi sedemikian boleh berlaku.

Takkanlah akhbar seperti NanYang SiangPau tak faham benda-benda macam ni ? Ya memang dah mohon maaf dan tarik balik karikatur tu tapi macam MMI pernah sebut sebelum ni "Damage has been done" so penyebaran karikatur itu sahaja sudah cukup untuk menimbulkan rasa marah dari kalangan orang Islam.

Karikatur yang disebarkan itu jelas menghina apabila menyamakan orang Islam itu sebagai monyet ! Dan tak perlulah alasan apa sekalipun sebab tertera di situ angka 355 yang jelas merujuk kepada isu RUU355.

Jadi apa motif NanYang sebenarnya ?

Nak cari publisiti ? Agak-agaklah sebab ianya sudah sampai ke tahap menghina pemimpin selain Speaker Dewan Rakyat !


Hari ini banyak pihak telah tampil membantah selain membuat laporan polis antaranya Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang , GPMS Negeri Pulau Pinang , parti PAS dan pihak-pihak lain di seluruh negara.




Tindakan pasti akan diambil cuma ramai yang mengharapkan agar ianya lebih tegas dari biasa !

Sebelum ni spin isu Ahli Parlimen Tasek Gelugor sekarang main isu 355 lepas ni apa pula ?????

MMI

2 comments:

  1. Sebab nya masih ramai melayu sial yg menyokong puak puak kapir harbi...patut melayu tu dulu yg......

    ReplyDelete
  2. Spesis melayu campur DNA haram .. dah tercemar ... tiada keimanan .. dah jadi musang berbulu ayam ...

    ReplyDelete

Labels