Followers

Friday 25 November 2011

Lagi Pembohongan DAP Pulau Pinang - PAS Sujud Di Kaki Guan Eng


Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan membina dua buah pusat hemodialisis untuk rakyat yang menghidapi sakit buat pinggang dengan hanya RM30 sekali berurusan, kata Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Baginya, pusat tersebut amat perlu bagi rakyat miskin kerana kos rawatan yang dikenakan sebelum itu mahal sama dari hospital atau swasta.

"Untuk meringankan bebanan rakyat kerajaan negeri telah dan akan membina pusat berkenaan, satu di sebelah pulau dan satu lagi di Seberang Perai.

“Itu semua untuk rakyat sejajar dengan slogan 'kerajaan berjiwa rakyat',” 

Katanya, di sebelah pulau telah wujudkanya di Kompeks Pasar Balik Pulau dan satu lagi kemungkinan di Seberang Perai Tengah di mana lokasi paling tengah antara Seberang Perai Utara dan Selatan.

“Selepas ini masyarakat yang menghidapi kencing manis atau sakit buah pinggang sehingga memerlukan hemodialisis boleh daftarkan nama di tempat berkenaan,” katanya.

Kerajaan Pakatan Rakyat katanya, tetap mengutamakan rakyat tidak sebagaimana Barisan Nasional (BN) yang hanya pandai mengalunkanya di bibir padahal dalam masa yang sama menekan rakyat dari belakang.

"Kerajaan BN bijak ketika berjanji tetapi malas untuk melaksananya. Maka, jangan harap lagi pada BN kerana setiap slogan yang dicipta semata-mata mengabui mata rakyat sahaja," jelasnya.

MMI bukannya anti pembangunan apatah lagi pembangunan yang boleh memberi manafaat kepada seluruh rakyat terutamanya di Pulau Pinang.Setiap perkara yang baik MMI akan sentiasa menyokong namun janganlah perkara sebaik itu digunakan sebagai kempen politik jijik pakatan haprak.

MMI nak tergelak pun ada dengan kenyataan bodoh Lim Guan Eng ni.Apakah dengan pembinaan dua pusat hemodialisis itu sudah menunjukkan bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang berjiwa rakyat ? Rakyat Pulau Pinang perlu tahu selama ini kerajaan Barisan Nasional sejak dari dulu lagi telah pun menyediakan pelbagai infrasrtuktur termasuk hospital,klinik,pusat kesihatan dan lain-lainnya.



Terdapat sebanyak 6 pusat dialisis di Hospital Pulau Pinang dengan 75 buah mesin diuruskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.Lain-lainnya diuruskan oleh pihak-pihak swasta dan ngo.

Dan tahukah kita dengan pembinaan 2 buah pusat hemodialisis oleh kerajaan DAP Pulau Pinang ini sebahagian kos rawatan bakal di tanggung oleh kerajaan Barisan Nasional. Kos perkhidmatan akan ditetapkan pada kadar RM110.00 dan kerajaan DAP Pulau Pinang memohon sumbangan kerajaan persekutuan sebanyak RM50.00 di mana RM30.00 ditaja oleh kerajaan DAP Pulau Pinang dan RM30.00 lagi perlu dibiayai oleh pesakit buah pinggang.

Kerajaan Persekutuan menyumbang sebanyak RM50.00 bagi setiap pesakit yang menerima rawatan dan merupakan sumbangan tertinggi jika dibandingkan dengan sumbangan kerajaan DAP laknatullah ini hanya sebanyak RM30.00.

Yang menghairankan bagaimana Lim Guan Eng boleh berkata Barisan Nasional menekan rakyat dari belakang dan kerajaan BN hanya pandai membuat janji ? Sedangkan jelas kerajaan persekutuan turut membantu walaupun bantuan tersebut diberikan kepada negeri di bawah pembangkang namun kerana kerajaan BN adalah kerajaan yang prihatin kepada nasib rakyatnya maka bantuan tetap disalurkan.


Inilah dakyah dan pembohongan Lim Guan Eng terhadap rakyat.Mengambil apa yang diberi tetapi dalam masa yang sama mengutuk dan mencaci kerajaan.Semuanya dengan niat dan tujuan yang cukup jahat semata-mata untuk kepentingan politik rasis dan bodoh rejim DAP di Pulau Pinang.
Kepada Lim Guan Eng apakah dengan pembinaan 2 pusat hemodialisis ini telah menunjukkan kerajaan negeri prihatin terhadap nasib rakyatnya?
Bagaimana dengan pertumbuhan dan kewujudan pusat-pusat hiburan dan rumah-rumah urut yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan tatkala rejim DAP menang dalam PRU Ke-12 yang lalu ?
Apakah kewujudan ini disenangi oleh sebahagian besar masyarakat Melayu dan Islam ?



Kepada puak-puak penyokong anjing DAP sejauh mana kamu mampu bersuara untuk memastikan kerajaan DAP Pulau Pinang menangani permasalahan ini ?


Memadaikah dengan menaikkan banner seperti ini ? Sedangkan isu banner ini juga PAS menafikan mereka terlibat.Sejauh mana perjuangan PAS yang kononnya memperjuangkan Islam dalam menangani permasalahan ini kerana kamu bersama-sama dengan DAP laknatullah hari ini mempunyai kuasa untuk bersuara.

Atau kamu hanya sekadar mampu menyalak !


Atau kamu hanya hebat sebagai pelakon ?

Pakatan Haprak terutamanya PAS gagal dalam membela nasib rakyat.

PAS ternyata sujud di kaki Guan Eng.

MMI.

1 comment:

  1. Salam,
    Pinjam posting sat nak post kat page :)
    http://www.facebook.com/DogAndPig#!/DogAndPig

    ReplyDelete

Labels