Followers

Saturday 20 October 2012

Diktator + Cauvanis = Komunis !!


Kerajaan DAP negeri digesa tampil menyatakan sebab tentang tempoh masa 30 hari yang diberikan kepada Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri bagi melunaskan bayaran berhubung penjualan tanah Taman Manggis.

Pengerusi Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Ifan Zaini Md. Tahar berkata, gesaan itu dibuat kerana tempoh masa yang diberikan sememangnya boleh dipertikaikan.

Malah, tegasnya, tempoh berkenaan juga dilihat tidak relevan dan seolah-olah menggambarkan sikap kerajaan negeri yang tidak ikhlas untuk menjualkan tanah berkenaan kepada Pemuda BN.

"Kebiasaannya dalam isu penjualan tanah, pembeli diberi tempoh tiga hingga empat bulan untuk melunaskan bayaran tetapi dalam isu Taman Manggis ini mengapa hanya 30 hari?

Puak-puak DAPigs ni memang haram jadah , tindakan mereka yang memberi tempoh 30 hari terhadap Pemuda Barisan Nasional untuk menjelaskan baki duit pembelian tanah Taman Manggis menunjukkan Guan Eng selama ini berlidah biawak malah slogan CAT yang dilalakkannya itu hanyalah retorik semata-mata.

Mereka jelas mengamalkan sikap "double standard" dalam kes ini.Mana yang kata "profesional" sangat tu ???  

Meletakkan syarat selama 30 hari adalah isyarat bahawa DAPigs sebenarnya langsung tidak ikhlas kerana yang dicari mereka hanyalah wang ringgit dan kekayaan bukannya memberikan khidmat kepada rakyat. 

Jelas ini adalah sikap dan ciri-ciri seorang pemimpin Diktator , Cauvanis dan Komunis paling haprak!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels