Followers

Monday 24 December 2012

Karpal Singh Tak Senang Duduk Kerana Tunku Aziz ?!!


Pengerusi DAP kebangsaan, Karpal Singh hari ini menggesa bekas naib pengerusi parti itu, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim supaya menarik balik secara terbuka kenyataannya dalam artikel berita bertajuk 'DAP's triumph of chauvinistic will' Baca Sini

Beliau mendakwa dalam artikel itu yang disiarkan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam, Tunku Aziz menyebut bahawa beliau (Karpal Singh) mengeluarkan apa yang boleh dianggap sebagai perintah yang menghalang anggota DAP daripada menerima darjah kebesaran negeri daripada Raja-raja Melayu. 

"Kenyataan Tunku Aziz itu sememangnya separuh benar dan dilakukan semata-mata dengan tujuan dan matlamat untuk memburukkan saya pada pandangan orang Melayu di negara ini," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. 

Karpal Singh berkata beliau tidak pernah mengungkapkan perkataan Raja-raja Melayu, sebaliknya hanya menyatakan bahawa anggota DAP, iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri dan Parlimen, tidak wajar menerima anugerah yang membawa gelaran 'Datuk' dalam tempoh memegang jawatan bagi memastikan ketelusan. 

Dalam perkara berasingan, Karpal berkata kematian bekas presiden Gerakan dan bekas Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi Tun Dr Lim Keng Yaik adalah kehilangan besar kepada landskap politik tanah air. 

Menyifatkan mendiang Dr Lim sebagai seorang yang sentiasa riang, Karpal berkata Dr Lim adalah pemimpin yang hebat dan tidak pernah bermasalah dengan beliau sungguhpun mereka berlainan parti. - BERNAMA

Berdasarkan laporan daripada bernama diatas MMI yakin bahawa kenyataan Tunku Aziz ada benarnya.Sekiranya kita melihat kepada barisan pimpinan DAPigs sehingga ke hari ini tidak ada seorang pun yang telah menerima sebarang gelaran seperti yang dinyatakan oleh Tunku Aziz.

Apakah sebab musababnya selain daripada mahu dilihat sebagai TELUS dalam menjalankan tanggungjawab mereka ? Apakah selama ini para pimpinan DAPigs begitu suci ? 

Jangan lupa kepimpinan DAPigs kini banyak yang terlibat dalam apa yang kita labelkan sebagai kontroversi sehinggakan ada yang diheret sehingga perlu membuat permohonan maaf.Lihat dalam isu ADUN KOMTAR yang bertindak ala mafia sewaktu menggempur sebuah restoran nasi kandar di Pulau Pinang satu ketika dulu.

Lihat juga kepada isu penjualan tanah Taman Manggis oleh kerajaan negeri Pulau Pinang dan bagaimana isu tanah Bayan Mutiara yang sehingga kini masih menjadi misteri kepada kita.

Bukankah mereka yang terlibat dalam isu tersebut terdiri daripada pimpinan utama dalam parti DAPigs ? Jadi dimana ketelusan yang Karpal maksudkan ?

Dalam kita sedar atau tidak MMI berpandangan bahawa tindakan DAPigs untuk tidak menerima sebarang darjah kebesaran adalah kerana satu perkara sahaja.

Dan perkara tersebut sebenarnya membuktikan dengan jelas sikap CAUVINIS dan RASIS mereka khususnya terhadap orang-orang Melayu.Untuk menerima darjah kebesaran , seseorang itu haruslah mengikut adat istiadat kebesaran mereka yang bakal menganugerahkan darjah tersebut contoh daripada TYT,Sultan dan Yang Di pertuan Agong.

Maka sudah pasti sekiranya pimpinan DAPigs mahu menerima darjah kebesaran tersebut mereka perlu menundukkan kepala tanda hormat kepada pihak yang menganugerahkan darjah kebesaran kepada mereka.

Disinilah sebenarnya yang menjadi halangan kepada DAPigs kerana menundukkan kepala tanda hormat kepada TYT,Sultan mahupun Yang Di Pertuan Agong bererti mereka harus tunduk dan hormat kepada bangsa MELAYU.

Inilah sebenarnya perkara yang mahu dielakkan oleh pimpinan DApigs kerana sikap ego mereka yang sebenarnya menebal dengan sikap CAUVINIS dan RASIS.

Ternyata kenyataan daripada Tunku Aziz benar-benar membuatkan Karpal tidak senang duduk kerana beliau tahu sebagai bekas kepimpinan parti , Tunku Aziz sebenarnya tahu dan mempunyai banyak maklumat RAHSIA berkaitan DAPigs yang selama ini disimpan rapi. 

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels