Followers

Thursday 28 February 2013

Rakyat Bukan Tau !! #ManifestoBukanJanji


MMI tak taulah orang lain tapi diri sendiri ni tak pernah sekali melupakan kenyataan penuh celupar oleh Guan Eng dan para sahabat DAPigsnya pada 2008 yang lalu.Mungkin sebahagian dari kita dah lupa tentang apa yang dijanjikan dan sebab tulah juak-juak pencacai penjilat Guan Eng dan DAPigs masih lagi terkial-kial kononnya sanggup berkorban untuk perjuangan parti.Pegiiirahhhh...

Paling menarik adalah juak-juak Unit Sengal PAS yang sanggup buat apa saja sampaikan pernah sekali tu jadi pengawal keselamatan kepada Karpal Singh.Hahaha sedih sungguh , tu belum kira mai jadi jaga dekat mana-mana pentas ceramah dapat la habuan sorang sikit buat bekal bawa balik.

Apa pun mereka juga turut terlibat sama menjadi mangsa penipuan Guan Eng dan cai-cainya.

Dua hari lepas, lima tahun yang lalu, lebih tepat lagi lagi pada 25/02/2008, DAPigs mencadangkan supaya setiap keluarga yang menerima gaji kurang RM6,000 sebulan diberikan bonus RM6,000 setahun bagi mengurangkan beban kewangan mereka.

Ketika mengumumkan manifesto DAPigs peringkat nasional di Pulau Pinang pada hari itu, Setiausaha Agungnya , Lim Guan Eng berkata, menjadi tanggungjawab kerajaan memberikan bantuan tersebut berikutan penderitaan rakyat akibat tekanan inflasi dan kenaikan harga barang. Pada hari berkenaan DAPigs telah melancarkan manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12 dengan tema 'Malaysia Boleh Lebih Baik Lagi!'.

Dengan manifesto bukan janji berkenaan dan banyak lagi janji yang telah ditaburkan , DAPigs telah berjaya merampas Pulau Pinang daripada Barisan Nasional. Semenjak 2008, DAPigs berjaya menubuhkan Kerajaan di Pulau Pinang. Sudahkah janji di atas tertunai? Pasti , Rakyat Pulau Pinang dan Rakyat Malaysia sudah lupa janji-janji berkenaan.

Malah ada yang mengaku tak tau sebab dah lama sangat dan inilah strategi puak-puak ni bila dah lama orang akan lupa..Hihihi MMI tak lupa bro !!!! 

Senang-senang mereka menaburkan manifesto bukan janji, samalah perangai buruk seperti rakan-rakan sebantal mereka, PAS dan PGayR. Pada tarikh yang sama lima tahun kejadian di atas berlalu, iaitu pada 25/02/2013 orang yang sama, Lim Guan Eng beserta bapanya Lim Kit Siang kembali ke pentas Pakatan Haram untuk menabur janji-janji terbaru. Apakah Rakyat Malaysia akan bakal ditipu lagi?

kredit to cucutokselampit

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels