Followers

Tuesday 16 July 2013

Remaja Cina Di BOGELkan Kerana Menghina ISLAM , Sejauh Mana Kebenarannya ?!


Kecoh semalam tentang sorang budak Cina yang di culik dan kemudiannya di bogelkan kerana telah bertindak menghina Islam melalui saluran media sosial.Malah di beritakan juga budak cina ni turut bertindak mencampakkan bangkai BABI di hadapan rumah dan surau orang Islam.

Kalau di ikutkan daripada apa yang di laporkan di terengganutoday budak cina ni memang kurang ajar malah kalau diikutkan perasaan beliau sememangnya patut menerima habuan sebegitu.
Sumber yang diterima TerengganuToday menyatakan mangsa merupakan penjaga cybercafe, Ng Mun Tatt, 24, diculik di hadapan sebuah restoran di Taman Sri Muda, Shah Alam, oleh lapan lelaki dipercayai berbangsa Melayu dengan menaiki sebuah kereta jenis Toyota Alphard.semasa kejadian, remaja berbangsa Cina itu sedang makan bersama teman wanitanya sekitar pukul tiga pagi.
Bagaimanapun, teman wanita mangsa tidak dilarikan dan diapa-apakan.
Barang berharga milik lelaki itu seperti beg duit, telefon bimbit dan rantai emas dikembalikan kepada teman wanita mangsa semasa mangsa dilarikan.
Kereta yang menggunakan nombor pendaftaran palsu itu melarikan mangsa ke kawasan hutan sebelum ditinggalkan di Lebuhraya Duke, berhampiran susur masuk ke Setiawangsa, dalam keadaan bogel.
Seluar, baju dan pakaian dalam dilarikan Toyota Alphard terbabit.
Mangsa mendakwa, badannya diconteng oleh suspek kerana perbuatan remaja Cina itu yang mengaku “MENGHINA ORANG MELAYU DAN ISLAM DI LAMAN SOSIAL SEPERTI FACEBOOK DAN TWITTER”
Mangsa juga mengaku telah mencampakkan bangkai babi di hadapan rumah dan surau orang Islam yang menjadi sasaran parti DAP untuk cetuskan ketegangan kaum dan agama.
Menurut sumber itu lagi, sehingga kini hanya satu laporan polis dibuat oleh orang awam yang menemui mangsa.
Dari pemerhatian MMI , ada sesuatu yang menimbulkan kemushkilan dalam insiden ini.

Pertamanya sejauh mana kesahihan laporan yang menyatakan budak cina ini di culik oleh lelaki berbangsa Melayu ?

Keduanya sejauh mana benarnya budak cina ini telah menghina Islam seperti mana yang telah dinyatakan dalam laporan tersebut ?

Ketiga mengapa hanya satu laporan polis di buat itupun oleh orang awam yang menemui mangsa ?


Keempat berdasarkan gambar yang dimuatnaik jelas sekali budak cina tersebut bukan sahaja menjadi mangsa kejadian tetapi juga turut mengalami kesan lebam di anggota badan , persoalannya mengapa beliau sendiri tidak membuat laporan polis ?

Kelima sewaktu kejadian culik berlaku mengapa teman wanita budak cina tersebut tidak terus membuat laporan polis ?

Selalunya dalam kes seperti ini apabila berlaku sahaja kejadian culik apatah lagi ada individu yang melihat kejadian mengenali mangsa sudah semestinya perkara pertama yang di lakukan adalah membuat laporan polis.

Tetapi tidak dalam insiden ini , pelikkan ??

MMI bukan apa dalam suasana negara yang kini menghadapi banyak isu tentang penghinaan khususnya terhadap agama Islam , timbul rasa khuatir ianya di lakukan atau di rancang oleh pihak-pihak tertentu dengan niat dan tujuan tertentu yang mungkin boleh menyebabkan berlakunya insiden yang jauh lebih besar.

Kita perlu hati-hati dalam mendepani setiap insiden seperti ini kerana ada pihak di luar sana yang sanggup melakukan apa sahaja asalkan cita-cita mereka tercapai.

Ingat ianya melibatkan orang Melayu !!! 

Kepada pihak-pihak di luar sana sekiranya ada sebarang maklumat yang mampu membuktikan kejadian ini adalah benar MMI alu-alukan untuk memberikan komen di ruangan bawah.

Psst kalau benarlah , MMI cuma boleh katakan ini adalah amaran bahawa orang Melayu sudah tidak tahan lagi dengan penghinaan demi penghinaan.Bayangkan natijahnya kepada Malaysia ???

MMI

9 comments:

  1. DAP akan buat sahaja untuk menghina Melayu...biar polis siasat.

    ReplyDelete
  2. No comment dan pegi mampos la dgn budak cina pukimak tu. Elok juga tanya dgn Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh, 2 ekor YB Cina Perak yg terima 20000 ekar tanah tu dari nik ajis dan jugak Ambiga. Mereka ini adalah perancang, pencetus merangkap penaja RBA utk menggubal undang-undang supaya Islam bolih dihina no problem.

    Sebagai pemimpin mereka seharusnya pikir apa yg mereka hendak sgt sebenarnya. Umur dah tua macam LKS tu kurang 10 tahun lagi Insyallah akan mampos jugak. Apa lu suma mau haa ? lu mau idup sorang-sorang kaa? Bodoh punya kapir lahanat.

    ReplyDelete
  3. Kalau benarlah cerita ini, nyatalah bahawa orang Melayu masih lagi ada kesabaran. Kalau di negara lain berlaku yang sama, dah mampos budak tu.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
  4. Haha.sory la nak ckp skit.kite marah sebb die hina agama kita.tpi kenape kita biarkan anak2 muda melayu keluar masok kelab malam,mabok2.bkan 2 satu penghinaan jgak ke?kalau isu ni bekemain melenting,tpi soal hukum al-quran.masyarakat yang bijak pandai pon kabor,sebab ape kabor.mengejar harta dunia.mcm mne kite nak besatu,kalau hudud pon di tolak oleh org yg beragama kita sendri.yg 2 xnak plak melenting.melayu ada 2 jenis, yang petama ISLAM,yang ke 2 ISIALAM.sama2 la kita renungkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lagi sorang mamat poyo cakap berdegar2 pasal islam tapi habuk pun tak dak!! Suruh nik aziz tu blajar lagi pasal islam islam ni luas bukan pasal hudud hudud hudud bila orang islam ajak bersatu boleh pulak nak ludah muka orang tu??? Islam ke mcm tu lu pikiaq la sendiri poyo oi

      Delete
    2. lu pun poyo bro.

      Delete
  5. budak Cinabeng yang di culik dan kemudiannya di bogelkan itu cukup2.. amat2....bernasib baik !!

    tidak di curah/dipaksa minum asid.. !!
    waktu tu pulak..
    parang.. tembak menembak xmain la...
    klu tidak dah jadi kes 302... xgitu..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang paling musykil ialah kenapa takde report sebaik sahaja kejadian atau selepas kejadian? Ada sesuatu yg pelik bila dah lebam2 mcm nie masih lagi boleh relaks kejap sambil2 otak penipu tu buat cerita2 lawak ala drama Justice Pao...reka2 sikit motif baru ler cerita kt orang. Biasa laa...kalau sampai kena culik tu mmg dah kes berat tapi bila smpai tahap dibebaskan dgn lebam2 dekat badan jer tandanya penculik bukan bermaksud nak buat jenayah berat tapi sekadar melepas geram. Sedangkan mangsa2 culik kalau tak dapat duit laa..hmmmm...alamat kena bakar jadi abu lerr. Apek nie mmg menipu...kalau DAP aka RBA terlibat pon sepatutnya dah mampos mcm kes Teoh Beng Hock...lagi berkesan kalau nak menimbulkan huru-hara. Apa2 pun aku mmg takan percaya ckp2 apek nie sbb mmg CINA2 APEK CINABENG PENIPU TEGAR...

      Delete
  6. Kita umat Islam perlu sekata...jika agama kita dihina..kita akan gunakan apa saja untuk mengambil tindakan....jgn menyalahkan sesama kita

    ReplyDelete

Labels