Followers

Tuesday 6 August 2013

DAPigs Tidak Akan Buat Pemilihan Semula , Guan Eng ANGKUH Tolak Suara Ahli Sendiri !!!


DAP tidak akan mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) selagi Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) tidak menjawab tuntutan parti itu yang mahukan penjelasan mengenai sebab-sebab parti itu perlu berbuat demikian.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, partinya tidak akan mematuhi arahan ROS tanpa sebarang alasan munasabah.

"ROS ingat dia Raja kah? Tak payah beri sebab langsung dan membuat pengumuman dahulu sebelum menjawab surat," katanya kepada pemberita di George Town, semalam.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu menjelaskan, DAP akan hanya menerima arahan itu jika ROS memberi alasan mengapa ia tidak berpuas hati dengan penjelasan parti berhubung perjalanan CEC pada 15 Dis lepas.

Katanya, tindakan ROS mengarahkan DAP membuat pemilihan semula CEC adalah berunsur penganiayaan dan (sebagai) dendam politik.

"DAP akan terima arahan jika ROS jelaskan di bawah peruntukan undang-undang mana arahan pemilihan semula CEC itu dibuat.

"Walaupun DAP mengakui terdapat kesilapan tetapi pemilihan CEC pada Disember lepas adalah bersih," katanya.Baca Selanjutnya 

Ini BUKTI bahawa Guan Eng adalah pemimpin ANGKUH malah langsung tidak menghiraukan suara ahli parti sendiri yang sebelum ini mempertikaikan pemilihan CEC tersebut.

Untuk rekod Kit Siang pun selepas hampir tujuh bulan akhirnya membuat pengesahan secara tidak langsung bahawa wujud penyelewengan dan manipulasi undi yang membabitkan 547 perwakilan haram seperti yang didakwa oleh Father Augustus Chen dalam buku The Equity Report.

Menurutnya,  Kit Siang langsung tidak berani membuat penafian terhadap semua dakwaan penipuan yang dibongkar oleh Father Chen semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012.

Katanya, sebagai seorang yang karib dengan Kit Siang, ternyata Father Chen tahu cara politik kotor yang diamalkan oleh Kit Siang dan parti DAPigs ini.


Dalam masa yang sama beberapa pemimpin DAP lainnya turut bersuara melahirkan rasa tidak puas hati mereka terhadap pemilihan CEC DAPigs sebelum ini yang di lihat lebih menjaga hal ehwal dinasti Lim dan periuk nasi orang-orang tertentu.Baca Sini

Dengar khabar ramai diantara perwakilan yang hadir masa pemilihan CEC DAPigs hari tu main tangkap muat saja , bukan ahli pun !! Siap mengundi untuk orang lain lagi..Huhu sejauh mana kebenaran maklumat ni harap pihak berwajib cuba siasat tengoklah.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels