Followers

Wednesday 15 January 2014

TAKSUB Kangkung Sampai Jadi KONGKANG !!


Sejak ucapan YAB Datuk Seri Najib di Kemaman tempoh hari , dunia siber seolah-olah di landa garuda.Habis segala pelusuk enjin  media baru tak henti-henti dengan perkataan KANGKUNG , itu belum masuk bab gambar lagi ! Macam-macam jenis manusia kita jumpa , dalam pada tu ada juga di kalangan pro UMNO sendiri yang jadi tukang sebar.

Seronok sungguh depa dengan kangkung sampaikan habis segala group-group whatsapp pun jadi mangsa.Paling lawak sampai ada sorang kawan ni siap telefon MMI tanya apa dia yang kangkung-kangkung ni , Mak Bedah jiran dia pun marah sebab group whatsapp pelantar kayu penuh dengan cerita kangkung ja !

Hahaha nak tergelak pun ada , sebaran tu bukan main lagi tapi ada juga yang sebar tu tak tau crita langsung main sebar ja..Hihihi kan susah group pelantar kayu pun marah ! kihkihkih...

MMI dari awal lagi dah agak ni semua permainan bodoh puak-puak pembangkang yang sebenarnya cuba nak tutup isu-isu panas yang tengah meletup sekarang ni.

Guan Eng dengan mercedesnya..Selangor dengan Giat Maranya..Khalid dengan Azminnya..Kristian dengan orang Islamnya..macam-macam lagilah , malah kalau di ikutkan dengan isu kangkung tu orang biasa pun rasanya boleh faham dah ni semua permainan puak tiga suku tak sedar di untung !

Paling tak boleh blah , puak-puak tiga suku ni punya taksub sampai sanggup buat FITNAH !
KUALA LUMPUR: Tokoh akademik, Prof Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan beliaulah penulis catatan berkaitan 'kangkung' yang tersebar di laman Twitter dan Facebook. 
Menyifatkan perbuatan itu sebagai zalim dan satu propaganda bagi memburukkan hubungan baiknya dengan kerajaan khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Ungku Aziz berkata beliau tiada masa untuk melakukan perkara yang tidak berfaedah itu.Seterusnya 
Fitnah yang puak-puak ni buat bukan main-main di fitnahnya Professor Ungku Aziz..Ish ish punya kemaruk!!

MMI ingat kata Datuk A. Kadir Jasin , tokoh wartawan kebangsaan yang menyarankan agar mana-mana parti politik yang ingin menggunakan khidmat blogger secara berhemah, bermaruah dan membina agar menaja mereka yang bukan wartawan menghadiri kursus asas penulisan, undang-undang dan etika ada benarnya.

Jelas Kadir, blogger-blogger politik hendaklah menjawab hujah lawan dan bukan menyerang peribadi mereka, apatah lagi memfitnah.Selanjutnya 

Cuma MMI nak minta tambah janganlah blogger-blogger saja sebab yang turut menfitnah ni puak-puak yang bikin firnah dengan facebook , tweeter , instagram ,youtube dan segala macam mak nenek lagi.

Bawa semua sekali pi kursus mudah cita ...

Ada sapa-sapa nak taja ka ?? ops lupa banyak yang sibuk nak pi rombongan...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels