Followers

Monday 17 February 2014

Khas Buat Penyokong Pakatan Haprak !!


Artikel ini MMI khususkan kepada semua penyokong pembangkang dan ampa bacalah elok-elok sebab dalam sedikit masa lagi BR1M 2014 nak dapat dah !

Tarikh pembayaran BR1M 2014 ialah bermula 22 Februari 2014. Ia akan dimasukkan terus masuk ke akaun bank pemohon.

Orang ramai boleh mengemaskini maklumat peribadi terkini untuk BR1M seperti akaun bank, alamat, ahli keluarga dan lain-lain secara online dengan melayari http://www.hasil.gov.my atau secara manual dengan mengisi borang pendaftaran.

Kepada pemohon yang masih tertanya-tanya samada anda berjaya atau tidak untuk menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M): Anda sebenarnya boleh menyemak untuk mengetahui status permohonan BR1M anda melalui 3 cara iaitu:

Melalui telefon Pemohon juga boleh menyemak status BR1M dengan menelefon nombor hotline bebas tol Kementerian Kewangan Malaysia 1-800-222-500 atau nombor bebas tol Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) 1-800-88-2716.

Semakan boleh dibuat setiap hari bekerja dari pukul 9 pagi hingga 5 petang. Melalui email Semakan BR1M 3.0 dan pertanyaan juga boleh dibuat menerusi email di alamat br1m3@treasury.gov.my.

Melalui pos bagi pemohon yang tidak menyatakan nombor akaun bank, keputusan permohonan BR1M 3.0 akan dimaklumkan melalui pos secara berperingkat-peringkat.

Jika berjaya surat itu juga akan menyatakan tarikh dan tempat majlis penyerahan baucer. Pemohon yang tidak berjaya boleh merayu, menggunakan borang rayuan yang boleh didapati di semua pejabat cawangan LHDN dan agensi kerajaan yang berkaitan, atau boleh dimuat turun dari laman web Kementerian Kewangan (www.treasury.gov.my).

Jadi lepas ni ampa jangan bising-bising dah tau , kepada yang tak dapat tu rujuk kat atas sana tu boleh telefon atau email.Alah jangan la malu pula ambik ja lagi pun ampa selalu kata yang tu duit rakyat kan !

Ambik ! Ambik ! Ambik !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels