Followers

Saturday 12 July 2014

Kekejaman ISRAEL GPMS Pulau Pinang BERSUARA !!


Sedarkah kita istilah "terrorist" dan "militant" diciptakan oleh Yahudi dan Amerika semata2 utk mewujudkan persepsi orang2 Islam itu sangat merbahaya, ganas, penjenayah, pembunuh, pengebom berani mati, ekstrimis dan lain2.

Penggunaan istilah ini juga sama ada kita sedari atau tidak turut meresap masuk ke dalam pemikiran pemimpin2 dan rakyat negara kita. Berjanggut berjubah sambil memegang senjata terus dicap sebagai anggota militan atau pengganas walaupun belum tahu sesahihannya. Namun perlu kita sedari, hakikatnya Yahudi dan  Amerika adalah "terrorist" dan "militant" yg sebenar.

Berjuta nyawa ummat Islam telah mereka korbankan. Kita jangan lupa dengan apa yg berlaku di Iraq, Afghanistan dan beberapa negara Islam lain. Mereka menyerang negara2 ini tanpa sebarang bukti dan alasan kukuh, membunuh pemimpin & pejuang Islam, rakyat yg tidak berdosa, para ulama serta menghancurkan bangunan dan binaan peninggalan tamadun Islam yg terdahulu. Sedihnya dunia membisu malah ada juga yg menyokong kerana terpengaruh dgn tuduhan perkataan ciptaan Yahudi dan Amerika untuk menghalalkan pembunuhan ummat Islam iaitu "militant" & "terrorist".

Terkini di Palestine,  beribu nyawa telah terkorban dan bakal terkorban akibat serangan tentera Israel. Ia bukannya perkara baharu. Setiap kali menjelang Ramadhan Israel akan melancarkan serangan tanpa sebarang alasan yang kukuh. Melihat peluru berpandu dan mortar yang berterbangan di udara menuju ke kawasan Palestine umpama suatu pertunjukkan mercun dan bunga api  orang Isreal sedangkan rakyat Palestine terus menderita dan terseksa.

Amerika, PBB, NATO dan lain2 diam seribu bahasa dan hanya menunjukkan kesedihan dan simpati tatkala mendengar berita beberapa morta kecil Palestine mengenai sasaran kawasan orang  Israel.

Paling "celaka" dan "laknat" adalah pemimpin2 Arab Jahiliyah versi moden yg turut sama bersekongkol dgn Amerika dan Yahudi yg terus diam seribu bahasa dan hanya memerhatikan sahaja nasib saudara sebangsa dengan mereka berdepan dengan pesta pembunuhan beramai2 yang dilakukan oleh tentera Israel.

Tiada suara lantang oleh mana2 pemimpin negara Arab termasuk Arab Saudi mengutuk serangan ke atas Israel. Tiada mesyuarat tergempar, pengahantaran barangan keperluan asas atau tiada sebarang usul untuk menggabungkan tentera2 negara Arab dan Islam menerusi Liga Arab dan OIC bagi membantu saudara2 kita di bumi Palestine.

Ketika Amerika dan NATO mahu menyerang Iraq, negara saudara seIslam bukan main lain lagi memberikan sokongan dan bantuan khususnya Arab Saudi dan Kuwait.

Ini bukanlah suatu yang menghairankan apabila melihat negara Arab Saudi menjadi "barua" dan "agen" Yahudi dan Amerika.  Lihat sahaja pembangunan terkini di sekitar kota Mekah dan Madinah, dua kota suci ummat Islam. Orang Yahudi dan Amerika secara fizikalnya memang tidak memasuki kedua kota suci ini. Namun bangunan2 hotel, restoran dan pusat perniagaan milik Yahudi dan Amerika semakin hari semakin bertambah. Hotel, kenderaan, butik pakaian, restoran semuanya milik Yahudi dan Amerika.  Restoran McDonalds, Starbucks, Burger King, Hotel Hilton dan rangkaian hotel dan pasaraya milik Yahudi dan Amerika kini memenuhi segenap ruang kota mekah dan Madinah. "Celaka" dan "Laknat" sungguh pemimpin2 Arab ini. Mereka telah menhkhianati amanah Allah dan amanah ummat Islam.

Kita mungkin marah dan geram dengan situasi yang berlaku namun apakan daya. Sama ada isu Palestine mahupun isu pemimpin2 Arab yang mengikut teluntuk Yahudi dan Amerika ini. Inilah hakikat yang perlu kita terima walaupun pahit.

Di kala ini satu-satunya bantuan yang boleh kita harapkan adalah bantuan daripada Allah swt. Hanya Allah sahajalah tempat kita bergantung dan tempat kita memohon pertolongan.

Ayuh kita sama sama berdoa agar Allah menurunkan bantuan kepada saudara2 kita di Palestine dan menurukan tenteranNya untuk menghancurkan tentera Israel. Kita mungkin tidak mampu memegang senjata membantu saudara2 kita di Palestine namun kita masih berpeluang membantu mereka dengan MENYALURKAN SUMBANGAN & DANA, MEMNOIKOT BARANGAN YAHUDI & AMERIMA, DAN TERUS BERDOA TANPA HENTI BUAT SAUDARA2 KITA DI PALESTINE.

Khaibar! khaibar!
Khaibar Yayahud!

Azdy Mohd Arshad
Exco Agama
Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Negeri Pulau Pinang

14 Ramadhan 1435H

No comments:

Post a Comment

Labels