Followers

Friday 11 July 2014

Penduduk Mahu BABI Di NYAHKAN Dari Kampung Selamat


Penduduk Kampung Selamat hari ini berhimpun bagi menyatakan bantahan mereka terhadap pembinaan kandang dan penternakan babi di kampung terbabit.

Bantahan secara aman itu diadakan selepas solat jumaat tengahari tadi dan disertai lebih dari 50 orang penduduk.

Rata-rata mereka dilihat memegang sepanduk dan kain rentang tertulis 'kami penduduk Kampung Selamat membantah penternakan babi secara berleluasa dan tidak sistematik' , 'say no to pig' , 'kami malu dilabel kampung babi' , 'pilihkan imej kampung selamat' dan banyak lagi.

Ditambah pula insiden seorang pelajar tahun 6 dari kampung terbabit yang disahkan dijangkiti virus JE baru-baru ini menyebabkan penduduk semakin resah.




Rasa marah dan sedih dengan keadaan yang berlaku jelas terpancar di wajah mereka memandangkan kesan daripada penternakan babi tersebut menyebabkan masyarakat Melayu dan Islam khususnya tidak lagi mampu bertahan terhadap pencemaran bau dan juga penyakit berjangkit yang kini menghantui penduduk sekitar Kampung Selamat.


Satu memorandum bantahan penduduk telah diserahkan kepada YB Dr Afif Bahardin Exco Kesihatan kerajaan DAP Pulau Pinang sejurus beliau tiba di tempat bantahan.Baca Seterusnya 

MMI yakin Afif ni pun bukan boleh buat apa , kaki angguk saja .. Apa pun kita tunggu tengok Guan Eng nak buat apa ???

MMI

1 comment:

  1. babi tetap babi, cina pun tak suka babi cuma suka makan babi saja. kenapa tak suka babi sebab babi kotor, bau busuk, tapi bila dah di panngang cina suka, dengan warna merah bata kulit babi tu...kawasan melayu macam mana ada babi, sebab pemimpin dia dari keturunan makan babi, dan orang melayu ada yang sokong kumpulan kumpulan babi ni, dah terlambat ke untuk betul keaadaan, masih boleh kalau islam dijadikan pegangan kita semua...kenapa kawasan cina tak da babi farm,,pelek...fikirlah..

    ReplyDelete

Labels