Followers

Thursday 24 July 2014

PERUNTUKAN Untuk ISLAM Macai PAS Terkinja-Kinja SERONOK Kena PEBODO Dengan Guan Eng !!


Baru-baru ini Guan Eng menyelar bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad. Katanya, Tun Abdul Hamid seorang penipu, seorang ekstremis dan seorang rasis. Katanya, Tun Abdul Hamid cuba menggambarkan yang Islam dan umatnya di Malaysia berada di bawah tekanan bukan Islam sedangkan menurut Guan Eng, pada zaman pentadbirannya, Islam dan umatnya di Pulau Pinang menerima peruntukan jauh lebih tinggi berbanding pada zaman pentadbiran GERAKAN-BN.

KEPALA BAPAK DIA!!!

Para pecacai sahaja yang akan percaya bulat-bulat dengan pembohongan Guan Eng. Negeri Pulau Pinang TIDAK PERNAH MENGELUARKAN PERBELANJAAN UNTUK KEMAJUAN ISLAM DAN UMAT ISLAM sepanjang pentadbiran Guan Eng. Sebaliknya, GUAN ENG TELAH MENGGUNAKAN SEBAHAGIAN KECIL PERUNTUKAN DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN kepada Kerajaan Negeri untuk tujuan tersebut!!!!

Laporan Ketua Audit Negara menjelaskan hakikat berkenaan. Guan Eng bukan sahaja memerapkan peruntukan Kerajaan Persekutuan bahkan menjadikan peruntukan Kerajaan Persekutuan sebagai pendapatan negeri semata-mata untuk dia berbangga kononnya dia pandai cari duit sedangkan wang berkenaan sepatutnya disalurkan kepada institusi Islam.

Golongan Hafiz al Quran, guru-guru sekolah agama, imam dan kakitangan masjid, ibu-ibu tunggal, anak-anak yatim dan orang-orang miskin... kesemua golongan tersebut mendapat peruntukan serta bantuan daripada Kerajaan Persekutuan melalui Kerajaan Negeri. Sebahagian lagi bantuan, dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang. Kerajaan Negeri tak keluarkan walau satu sen pun!

Bahkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pentadbiran Guan Eng telah merampas tanah-tanah wakaf malah Guan Eng telah menfailkan saman ke atas dua bidang tanah yang telah diwakafkan untuk tanah perkuburan umat Islam pada tahun 2009 lalu.

Lembu punya susu, sapi dapat nama.... itulah yang dilakukan oleh Guan Eng. Dengan menggunakan peruntukan Kerajaan Pusat, Guan Eng berlakon, konon-kononnya dialah yang mengeluarkan peruntukan tersebut. 

Ia samalah sepertimana Guan Eng berbangga-bangga kononnya di bawah pentadbiran DAP di Pulau Pinang, FDI ke negeri tersebut adalah pada angka RM10.24 bilion. Bagaimanapun, angka tersebut adalah jumlah keseluruhan dari tahun 2009 sehingga 2013. Sedangkan angka sebenar mengikut perangkaan standard yang diamalkan oleh negeri-negeri lain iaitu kiraan mengikut tahun, Pulau Pinang hanya mendapat RM1.4 bilion pada tahun 2013 sahaja berbanding RM16 bilion oleh Terengganu bagi tahun yang sama.

Dalam kes pemberian bantuan kepada institusi Islam dan umat Islam, benda yang sama juga dilakukan oleh Guan Eng. Dia bermegah-megah kononnya dia tidak mengenepikan Islam, sedangkan yang diberikannya adalah PERUNTUKAN KERAJAAN PUSAT. Dia sendiri, bukan sahaja merampas tanah-tanah wakaf untuk dimiliknegerikan, bahkan telah menghalau orang-orang Melayu dari kampung-kampung mereka sehinggakan hanya beberapa kerat sahaja Melayu yang masih tinggal di bahagian pulau negeri itu.

Malah, sudah ada ura-ura, Guan Eng mahu merampas tanah-tanah masjid kerana hampir kesemua tanah-tanah masjid adalah tanah-tanah wakaf dari zaman berzaman dengan sebahagian pula tidak berdokumen!!!

Justeru, label-label hodoh terpaksa diberikan oleh Guan Eng kepada bekas Ketua Hakim Negara kerana Guan Eng tahu, kalau dia tidak memberikan reaksi segera, orang ramai akan tahu belang dan tembelang sebenarnya yang sangat anti Melayu dan sangat bencikan Islam ! sumber

MMI

2 comments:

  1. termaktub ...... PAS memanggg bodo nak mampuusss.... orang macam nie pun masih nak jilaat.. ha ha ha ha ..

    ReplyDelete
  2. guan eng memang PUKIMAK!!! Racist!!!

    Pulau Pinang dah dicinakan!

    ReplyDelete

Labels