Followers

Monday 29 December 2014

1MALAYSIA Mereka Turut Membantu Keep It Up MCA @liowtionglai @NajiRazak


Hari ini, MCA telah mengadakan sidang media di Wisma MCA untuk mengumumkan pemberian dana RM5 juta kepada mangsa banjir Pantai Timur. MCA juga telah menerima sumbangan dana dan pelbagai bentuk barangan bernilai hampir RM1 juta untuk membantu mangsa banjir di sana. Sumbangan itu diterima daripada 22 organisasi dan individu yang termasuk bekalan makanan, air mineral dan ubat-ubatan. 

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata beliau terharu dengan sokongan rakyat Malaysia itu. DS Liow memohon lebih banyak sumbangan lebih-lebih lagi menjelang minggu depan apabila banjir mulai surut. Beliau menjangkakan lebih banyak bantuan diperlukan khasnya apabila mangsa banjir pulang ke rumah masing-masing. Menteri Pengangkutan itu berkata petugas MCA akan menghantar bantuan, antara lain melalui jalan darat ke pusat-pusat penempatan sementara mangsa banjir. 

Bantuan ke kawasan yang terputus hubungan akan dihantar menggunakan helikopter. Dalam pada itu, DS Liow berkata MCA juga menubuhkan Pusat Operasi Pemulihan Banjir Pantai Timur yang beroperasi 24 jam bagi menyelaras bantuan dan perkhidmatan kepada mangsa banjir. Sembilan pusat operasi juga dibuka iaitu lima di Kelantan, dan masing-masing dua di Terengganu dan Pahang.sumber 




No comments:

Post a Comment

Labels