Followers

Monday 30 March 2015

HADI Mengingatkan Saja Tak Cukup ,, SEDARLAH !!!!

Kemelut yang berlaku dalam Pakatan Haprak sememangnya membuktikan kepada seluruh rakyat bahawa Pakatan yang wujud itu bukanlah satu Pakatan yang mampu membawa kebaikan kepada rakyat.

Contohnya lihat sahaja apa yang berlaku di bumi Pulau Pinang , Selangor dan Kelantan.Tidak apa yang boleh dibanggakan pun melainkan satu persamaan mudah.

AIR !

Selangor sedang menghadapi masalah air yang amat kritikal akibat sikap besar kepala dan bodoh sombong Menteri Besarnya yang baru dan tidak ketinggalan juga Pulau Pinang apabila Ketua Menterinya sudah pun menaikkan lagi surcaj air yang kini perlu ditanggung oleh rakyat.KELANTAN juga baru sahaja dilanda masalah air yang telah menyebabkan puluhan ribu rakyatnya terpaksa mendapatkan perlindungan.

Semuanya berkaitan air !! Kalau dah Pakatan atas nama Rakyat ni hebat sangat kenapa semua permasalahan itu berlaku ? 

Hakikatnya ramai yang terpedaya kerana janji bulan dan bintang sedangkan Pakatan yang dibina itu hanyalah satu Pakatan HAPRAK yang lebih mementingkan kepentingan politik satu-satu pihak.

1.DAP mahu menguasai Pakatan Haprak supaya tunduk dan mengikut seleranya !

2.PKR mahu menggunakan seluruh penyokong dan penjilat tegar pembangkang untuk membebaskan seorang peliwat semata-mata !

3.PAS Aduhai ... Sentiasa menjadi mangsa keadaan kerana kelemahan dan sikap sombong mereka sendiri.Kini suasananya nampak sedikit berubah namun timbul persoalan sejauh mana PAS mampu merubah dan benar-benar faham bahawa Pakatan Haprak tidak akan mampu menjadi tumang kepada agenda parti terbabit.

Meh kita baca apa kata Hadi rentetan serangan bertali arus DAP terhadap beliau ...

Serangan yang dilakukan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng terhadap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan kepimpinan negeri dianggap sesuatu yang tidak kena pada tempatnya dan tidak berasas, lebih-lebih lagi apabila Guan Eng sendiri tidak memahami perkara yang dikatakannya.

“Saya menganggap itu peluru kosong, tak kena sasaran pun,” ujar Abdul Hadi dalam sebuah wawancara bersama media pada Jumaat.

Tambah Abdul Hadi, PAS sebenarnya mengambil kira kepentingan semua kaum yang ada di Malaysia dan bukannya pada satu-satu kaum tertentu.

“DAP nampaknya menjaga kepentingan satu kaum saja iaitu orang bukan Islam dan tidak ambil hati orang Islam yang merupakan  60 peratus daripada populasi penduduk. Itu dia kena sedar.

“Orang Islam jangan diapa-apakan kedudukan mereka. Usul yang kita bawa ini tidak menyentuh orang bukan Islam. Mengapa dia timbulkan isu ini?” kata Ahli Parlimen Marang itu.

Menurut beliau, PAS mahu mendahulukan orang Islam dalam aspek dan ruang yang membolehkan tuntutan syariat dilaksanakan. Itu menurutnya, boleh menjadi contoh kepada orang bukan Islam untuk menilai sendiri tentang Islam.

“Adakah dia takut apabila kita hendak tunjukkan kepadanya mengenai Islam? Jangan takut,” kata Abdul Hadi.

Pada 24 Mac lalu, Guan Eng memberitahu mahu memutuskan hubungan dan menghentikan kerjasama dengan Presiden PAS kerana bertindak secara tidak jujur dan bermaruah dalam Pakatan Rakyat.

Beliau berkata keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Abdul Hadi secara efektif itu akan meletakkan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat dalam keadaan terawang-awang.

Sehubungan itu, Guan Eng berkata DAP akan bertemu dengan kepimpinan PKR untuk membincangkan nasib Pakatan Rakyat pada masa depan.

“Yang menentukan maruah saya bukan dia. Rakyat yang tentukan maruah saya. Alhamdulillah saya dapat tentukan maruah saya pegangan saya dengan Islam,” ujar Abdul Hadi.

Tambah beliau, PAS boleh memberikan kerjasama dengan semua pihak dalam Pakatan Rakyat, namun kerjasama tersebut bergantung kepada Perlembagaan dan hala tuju perjuangan PAS.

Abdul Hadi turut mengingatkan rakan gabungan pakatan tersebut bahawa sebelum ini telah dipersetujui bahawa setiap parti mempunyai dasar-dasar yang berbeza. - astroawani

ADUHAI Hadi Awang SEDARLAH !!!

Segala kata-kata bergula itu tidak lagi mampu menyekat apa yang yang sedang berlaku !

Hakikatnya jika setakat itu sahajalah tindakannya , waima kedudukan presiden kekal kepada Hadi Awang sekalipun PAS akan terus berubah menjadi lebih teruk daripada hari ini.

Selebihnya terpulang kerana sikap toleransi yang ditunjukkan oleh PAS selama ini kepada sahabat sebantalnya DAP tidak pernah dianggap sebagai toleransi tetapi penyerahan diri kepada ideologi dan dasar politik pasca sama rata.

MMI

1 comment:

  1. Kepala otak kalau dah sewel inilah jadinya, masih berharap ikepada musuh yang nyata untuk bernafas didalam politik. Cubalah kau jadi berani sedikit bawa keluar parti kau tu keluar dari cengkaman kafir laknat tu. DAP dah cakap yang mereka hanya tunggu
    hingga Jun selepas kau dah tak jadi presiden. Tak faham2 lagi ke apa maksud mereka ? Apa ke bangang sangat itu pun tak tak boleh nak faham. Presiden apa kau
    ni Hadi ooi?!!

    ReplyDelete

Labels