Followers

Monday 11 May 2015

KRISIS YAMAN , ATM Pula Jadi Mangsa FITNAH Tian Chua !!

Nampaknya fitnah dan serangan politik semakin menjadi-jadi kebelakangan ini.Satu keadaan yang amat membimbangkang kerana fitnah dan hasutan sebegini mampu mencetuskan rasa tidak selesa di kalangan rakyat Malaysia bahkan ia mampu membawa kepada kekacauan.

Kita tahu dibeberapa buah negara di dunia pada ketika ini sedang berdepan dengan konflik kemanusiaan mahupun politik dan ada diantaranya mengakibatkan berlakunya peperangan yang mengorbankan nyawa.Begitu jugalah yang berlaku di negara Yaman , perebutan politik dan kuasa yang sudah menjangkau campur tangan kuasa besar dunia itu sekali lagi mengulangi sejarah perang Iraq dan Afghanistan.

Seolah-olah ianya satu acara tahunan yang perlu diadakan pada setiap tahun untuk meraikan sesuatu.Sebelum tu MMI nak maklumkan artikel ini tidak mengupas secara tepat apa yang sebenarnya berlaku di Yaman tetapi lebih kepada menjawab tuduhan serta fitnah yang dilakukan oleh pimpinan pembangkang terhadap Angkatan Tentera Malaysia.

Untuk rekod sejak krisis Yaman berlaku , kerajaan Malaysia sudah pun menggerakkan usahanya untuk membantu dan membawa keluar semua rakyatnya dari negara terbabit.Bahkan Kementerian Pertahanan Malaysia , sudah pun mengeluarkan arahan diawal krisis ini berlaku supaya semua pihak mengelak atau menangguhkan semua perjalanan ke Yaman.

Malah pada 28 Mac 2015 lagi , Kementerian Luar telah menyatakan dengan jelas Rakyat Malaysia di Yaman yang terperangkap berikutan serangan udara oleh tentera bersekutu yang diketuai oleh Arab Saudi akan dipindahkan dengan secepat mungkin.

Menurut kenyataan kementerian itu, Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Kementerian Pertahanan bersama Kedutaan Malaysia di Sana’a kini bekerjasama rapat untuk menyelaraskan tindakan serta terus memantau situasi di negara itu.

Dan sudah semestinyalah beberapa perkara perlu di lakukan selaras dengan perkembangan semasa di Yaman kerana menjadi tanggungjawab kerajaan khsusunya Kementerian Pertahanan untuk memastikan kesemua warga Malaysia yang terperangkap dapat di bawa keluar dengan selamat.

Namun usaha tersebut nampaknya cuba dimanipulasi oleh pihak pembangkang apabila mereka membuat tuduhan kononnya anggota tentera Malaysia di hantar ke Yaman bagi menyertai misi pakatan negara Arab yang menggempur militan Syiah Houthi di Yaman.

Gambar sebelah menunjukkan bagaimana kenyataan Tian Chua melalui akaun twitternya yang jelas menuduh kerajaan Malaysia berbohong dan melanggar undang-undang dengan menghantar anggota tentera untuk berperang di Yaman.

Satu kenyataan dangkal daripada seorang pemimpin pembangkang !

Untuk rekod bagi menghantar tentera (Malaysia) menyertai pakatan bersama Arab Saudi di Yaman , kita memerlukan kelulusan jemaah kabinet dan Parlimen.

Dan pasukan tentera kita yang berada di Yaman pada ketika ini sebenarnya untuk misi kemanusiaan dan mengeluarkan rakyat dari kawasan yang tidak selamat.

Jangan sesekali memandang serong pada pasukan tentera kita kerana selama ini pasukan tentera Malaysia telah melakukan tugas dengan baik di Aden , Yaman dan tugas ni telah pun dianggap sebagai sukar kerana situasi di Yaman yang agak tegang.

Malah dalam masa yang sama pasukan tentera kita turut membantu rakyat negara-negara ASEAN yang lain sejajar dengan kedudukan Menteri Pertahanan Malaysia , Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein yang turut bertindak sebagai Pengerusi ADMM (Asean Defence Minister Meeting).

Dalam masa yang sama kita juga perlu tahu bahawa Malaysia tidak akan menyertai pakatan yang dibentuk kerana dasar Malaysia yang tidak campur tangan dalam sebarang tindakan ketenteraan kecuali di bawah panji PBB.Selain dari itu Malaysia juga merupakan negara berkecuali NAM dan sebagai anggota tidak tetap Majlis Keselamatan PBB peranan kita ketika ini adalah tidak membuat keputusan berat sebelah atau menyebelahi mana-mana pihak (negara).


Berikut merupakan kenyataan media Panglima Angkatan Tentera Malaysia ,

Kuala Lumpur, 11 May 2015

OPERATION YEMEN 2/2015

Baru-baru ini terdapat laporan media yang mengatakan bahawa Angkatan Tentera Malaysia telah menyertai pakatan ketenteraan yang diketuai oleh Arab Saudi di Yamen. Sebagai Panglima Angkatan Tentera Malaysia saya ingin memaklumkan bahawa satu-satunya tugas anggota tentera kita di Arab Saudi adalah untuk misi menyelamat dan membawa pulang rakyat Malaysia yang masih berada di Yamen.

Dua (2) kapal terbang C130 Tentera Udara Di Raja Malaysia akan ditempatkan di Pangkalan Operasi Hadapan di Pangkalan Udara Prince Sultan (PSAB) di Riyadh, Arab Saudi. Pangkalan Operasi Hadapan telah ditetapkan di PSAB sebelum ke tempat pertemuan untuk operasi menyelamat. Seterusnya rakyat Malaysia yang diselamatkan akan dipindahkan ke PSAB sebelum di bawa pulang ke Malaysia.

Fokus pakatan ketenteraan yang diketuai oleh Arab Saudi sekarang telah berubah daripada 'Operation Decisive Storm' kepada ' Operation Renewal of Hope'. Adalah menjadi harapan kita bahawa genjatan senjata yang dicadangkan bermula Selasa ini akan dipatuhi.

General Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zulkefli Bin Mohd Zin
Chief of Defence Forces Malaysia

So tak ada isu pun , kepada Tian Chua jangan asyik nak memfitnah sahaja buat homework sikit sebelum nak melalak dan kepada Kementerian Pertahanan Malaysia atau siapa jua kat atas sana , MMI rasa eloklah ambik tindakan terhadap penghasut Tian Chua ni KURANG AJAR !!

MMI

3 comments:

  1. KHAIRY JAMALUDDIN - KETUA PEMUDA UMNO SILA LETAK JAWATAN.

    Seluruh Gerakan & Ahli Pemuda UMNO telah tertipu dengan usaha Ketuanya si HaramJaddah Khairy dan Timbalannya Azwan Bro memberi tekanan kpd pucuk pimpinan UMNO, Presiden & Perdana Menteri di dalam hal berkaitan 1MDB dan Urusan Tabung Haji.

    Rupa-rupanya Iblis/Syaitan Kecil Khairy tertekan keranan desakan Nori supaya mempertahankan Kontrak MAS selama 25 tahun. Pihak Mas (Kerajaan) telah memendekkan Kontrak Bapak Saudara Nori..Berahim kpd 5 tahun dan MAS boleh mengantikan mana2 Katering jika MAS tak berpuashati pd Berahim.

    Jadi Khairy telah menggunakan kedudukkannya sebagai Ketua Pemuda memberi tekanan pd PM Najib supaya meletak jawatan. Usaha Khairy ini mendapat restu TS Muhyiddin Yassin yang dah kelalut dengan desakan Iblis/Syaitan Besar Mahathir Mamakkutty Haramjaddah MahaZalim, MahaLanun, MahaPerompak, MahaCilako, MahaPukimak...Semoga Dipendekkan Umur dan Mampois cepat2.

    Banyak daah ditulis tentang Kezaliman, Penipuan, Penyelewengan dan KECURIAN yg dilakukan oleh Regim Mahathir Laknatullah. Hanya Blogger SIAL PUKIMAK MAKAN HARTA FITNAH RASUAH.. Outsidethebox, Din Turtle, ApaNama, Zam Maiden Mamak Pukimak, A J Kadir... Semunya terdiri drp Mamak Haramjaddah yg nak melaga-laga, melemahkan kepimpinan Orang Melayu.

    Orang Melayu UMNO, jangan Sokong Mukhriz PONDAN, kaki betina, OPCOM yg dapat kontrak sediakan fibre optik seluruh Malaysia, Mohon Najib CANCELkan Kontrak Opcom. Ini kerana Mamakkutty Dah lama Merompak, Melanun dan Mencuri Wang Rakyat. Inilah sebab apa2 pon bisness yg Anak-Anak Pukimak Mahathir Mohkzani (Penipu), Mirzan (Penyangak) Mukhriz (Pondan) buat, semuanya GAGAL, kerana duit Mamakkuty Mahathir bagi hasil drp usaha Haram Wang Rakyat.

    ReplyDelete
  2. Masaalah nya buka lagi kepada Tian Chua tetapi kepada kerajaan dan kementerian berkenaan , jika betul sah dan sahih ambil tinakan undang-undag dan pastikan dihukum hingga beliau terpaksa melepas jawatan sebagai ahli parlimen . Ini tidak cuma cakap dan bising dlama akhbar serta blog .. sebab itu tian chua semakin menjadi jadi , bila dituduh pastikan hakim yang bersidang faham apa itu hukuman dan pastikan melebih 3ribu , jadi tentu pasti tidak terlepas dan penjarakan jika perlu , baru lah mereka ada akal

    ReplyDelete

Labels