Followers

Wednesday 20 May 2015

RELEVANKAH Nama Pemimpin DAP Di Abadikan Di Jalan Sekitar Pulau Pinang ??


Rasanya langsung tak akan ada bunyi-bunyi daripada mana-mana pemimpin dalam Pakatan Haprak mahupun di bawah pentadbiran kerajaan DAP di Pulau Pinang yang mempertikaikan penjenamaan nama jalan dengan nama-nama pemimpin DAP.

Mengambil kira bahawa kerajaan DAP di Pulau Pinang sering menganggap mereka adalah contoh di dalam mewujudkan kesepakatan melibatkan kaum maka banyak mata kini memandang ke arah pemimpin-pemimpin Melayu sama ada dari PKR mahupun PAS.

Sejauh mana mereka-mereka ini mampu bersuara dan mempertikaikan tindakan kerajaan DAP yang dilihat begitu asyik untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai tanah jajahan kaum pendatang ini.

Kita tahu sejak 2008 , pelbagai usaha telah dilakukan oleh DAP untuk terus memperkukuhkan cengkaman politik mereka khususnya di bahagian pulau.Malah kita juga tahu dasar yang kononnya cukup cekap dan telus itu telah menyebabkan ramai dari kalangan pengusaha dan peniaga kecil-kecilan orang Melayu dihapuskan.

Perobohan gerai-gerai kecil milik orang Melayu sentiasa berlaku dan ianya pasti akan terus berlaku mungkin sampai ke satu tahap di mana orang-orang Melayu tidak akan mampu lagi untuk menumpang rezeki di tanah tumpah darah mereka sendiri.

Satu keadaan yang cukup membimbangkan dan DAP pula semakin rakus dengan penguasaannya dilihat mula melaksanakan beberapa agenda penting yang pastinya digarap sehabis baik untuk memastikan kelangsungan kuasa politik di bumi tumpangan mereka Pulau Pinang kekal.

Apa yang MMI pernah sebut sebelum ini sebagai etnik cleansing sebenarnya telah bermula sejak DAP berkuasa di Pulau Pinang.Mungkin keadaannya tidak sama seperti mana yang pernah berlaku di bumi Bosnia dan di eropah satu ketika dulu tetapi secara halusnya gerakan ini benar-benar dirasai oleh kebanyakkan penduduk di Pulau Pinang.

Pengusiran penduduk dari kampung halaman sendiri dan pelbagai perkara lain adalah contoh betapa rejim DAP hari ini cuba untuk mengubah sejarah supaya satu ketika nanti anak bangsa kita akan percaya bahawa orang melayu bukanlah penduduk asal atau mereka yang pernah menjadi penduduk awal Pulau Pinang.

Kerana itu gerakan secara halus ini perlu di lebarkan dan mereka tahu kini adalah masa yang cukup sesuai memandangkan tidak ada sekelumit pun orang Melayu yang mampu mencabar kedudukan mereka !


Tindakan DAP menukar nama beberapa batang jalan kepada para pemimpin DAP, adalah salah satu daripada objektif tersebut. Walaupun baru 2 penggal memerintah Pulau Pinang, DAP telah menukar nama beberapa batang jalan di negeri tersebut. Sebelum ini, Lebuh Sungai Pinang 4 sepanjang 290 meter telah dinamakan sebagai Persiaran Karpal Singh 1 manakala Lebuh Sungai Pinang 5 sepanjang 510 meter diberi nama Persiaran Karpal Singh 2. Medan siar kaki pada sebahagian tepi pantai Jelutong dari Sungai Pinang ke Lebuh Sungai Pinang 1 sepanjang 1.55 km dikenali sebagai Persiaran Karpal Singh.


Terbaru, sebatang lagi jalan di Pulau Pinang yang terletak di Taman Bayu Mutiara, Bukit Tengah, Bukit Mertajam, telah dinamakan sempena seorang lagi pemimpin DAP, Chian Heng Kai, mantan Ahli Parlimen Bukit Mertajam.

Persoalannya apa jasa pemimpin DAP tersebut kepada Pulau Pinang ?

Kalau setakat menjadi Ahli Parlimen rasanya ramai lagi pemimpin lain yang juga berjasa kepada rakyat ! Apa lebihnya pemimpin DAP ini ?

MMI tertunggu-tunggu juga apa ulasan daripada orang Melayu yang berada dalam kepimpinan tertinggi kerajaan DAP Pulau Pinang !

MMI

5 comments:

  1. CHIAN HEN KAI ?
    SIAPA China ni .
    APA CONTRIBUTION DIA TOWARDS PENANG ?
    Aku ingin tahu.
    BANYAK KE JASA DIA KAT PENANG ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak kira jasa..babi lg byk jasa sbb bg daging pd puak2 ni.
      entahlah cina mabuk mana pun x tahu..

      Delete
    2. Cina tetap Cina, kaum rasis kalau boleh nak tukar bukan jalan aje semua yang boleh ditukar, itu pun kerajaan persekutuan beri juga peruntukan buat projek-projek untuk kerajaan DAP.

      Delete
  2. Ini masalah kecil saja , yang utama kaum Melayu tidak lagi melihat bagaimana kaum Cina bersatu padu bagi menguasai pentadbiran di Malaysia. Melayu hari berfungsi sebagai tukang sorak walaupun ketua sorak dari kaum kapir !

    ReplyDelete
  3. Jasa dia lawan kerajaan..
    Menolak bahasa melayu sebg bahasa kebangsaan.
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/former-dap-mp-chian-heng-kai-dies

    ReplyDelete

Labels