Followers

Friday 29 May 2015

REVOLUSI Tanda-Tanda Mereka Mahu Lebih Dari Sekarang !!

Sekali tengok budak ni nampak macam ok dan dari reaksi wajahnya siapa pun akan menganggap ianya sama seperti mana budak-budak lain yang sedang menjalani kehidupan zaman remaja mereka.

Hakikatnya apa yang dipertontonkan itu hanyalah dari sudut luaran kerana disebalik wajah tersebut hadir seorang budak lelaki bernama Joshua Wong seorang  aktivis Revolusi Payung dari Hong Kong.

Malah diberitakan di media-media internet bahawa beliau amat digeruni oleh pihak pentadbir di Hong Kong kerana gerakan jalanan yang dicetuskannya.Antaranya adalah protes selama 79 hari atas nama Revolusi Payung yang turut mendapat sokongan gerakan Kristian di beberapa buah negara !

Apa pun kehadirannya di Pulau Pinang mendapat perhatian pihak berkuasa Malaysia dan Joshua telah diarahkan pulang.Atas apa jua alasan sekalipun MMI amat bersetuju dengan tindakan ini kerana kehadirannya menimbulkan tanda tanya kepada banyak pihak.

REVOLUSI !

Malah akibat daripada tindakan itu , Joshua telah melabelkan kononnya Malaysia bimbang dan takut dengan kebangkitan kaum cina di Pulau Pinang dan sesuatu yang pasti beliau mengaku bahawa pemerintah Pulau Pinang (DAP) mengiktiraf beliau.

Persoalan yang sedang bermain di fikirkan MMI adalah pengiktirafan apa yang diberikan oleh DAP kepada Joshua ?

Dan apakah tujuan sebenar beliau hadir ke bumi Malaysia khususnya Pulau Pinang ?

Sesuatu yang amat membimbangkan adalah terdapat laporan yang mengatakan bahawa hampir 50,000 orang pelancong dari China dan Taiwan telah hilang di bumi Pulau Pinang dan tidak pernah keluar sehingga ke hari ini !

Kemana mereka-mereka ini pergi ?

Adakah mereka-mereka ini sudah melata di bumi Pulau Pinang sebagai rakyat Malaysia ?

Seperkara yang perlu kita perhatikan adalah tindak tanduk sebegini pastinya punya MOTIF tertentu yang mungkin sudah digerakkan secara halus untuk mempertahankan sesuatu atau berusaha untuk sesuatu.

Apa yang pasti kehadiran Joshua Wong bukanlah dibuat secara main-main kerana MMI yakin ada sesuatu sedang diusahakan di bumi Pulau Pinang !

Akhir kalam mereka sudah berbicara tentang REVOLUSI dan kata-kata ini membuktikan bahawa mereka mahu lebih dari sekarang !

Psst Apa Guan Eng buat di Hong Kong ??

MMI

4 comments:

  1. yang pasti pemimpin melayu kita dok buat bodoh!

    ReplyDelete
  2. Bukan kah aku suruh teropong ?

    ReplyDelete
  3. Tidak adakah usaha untuk mengesan 50000 pendatang yg ghaib kat bumi Pulau Pinang tu? Agaknya ada diantara mereka yang mengundi pada PRU 13 yang lalu.

    ReplyDelete
  4. xpa jgn riso..pimpinan kerajaan bawah UMNO yg dikenali sbg pejuang agama,bangsa n negara pasti berjaya mngekang agenda musuh luar sejak merdeka..lihat la kpimpinan skang yg TEGAS,BERANI DAN TELUS dibawah kepimpinan AH JIB GOR..

    I LOVE PM

    ReplyDelete

Labels