Followers

Thursday 28 July 2016

Kenapa DAP Perlukan PKR Untuk PRN P.Pinang ?


Sesiapa jua yang mengikuti perkembangan politik parti cauvinis DAP pastinya akan sedar bahawa mereka sedang melakonkan aksi terbaru yang cukup dramatis.Lakonan mantap itu walaupun stereotaip tetapi mampu menjadi umpan terbaru untuk menarik perhatian penonton seterusnya meletakkan sekali lagi parti cauvinis ini sebagai BOS dalam Pakatan Haprak.

DAP bukanlah parti yang selalu memberikan muka dan tunduk hormat kepada pandangan rakan-rakan mereka.Parti yang dimonopoli oleh Dinasti Lim dan konco-konco cauvinis ini sering kali bertindak sendirian dalam membuat keputusan mahupun apa jua rancangan yang difikirkan menguntungkan diri mereka.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah DAP melutut dan tunduk mengikut kemahuan parti-parti pembangkang lain melainkan jika ada keputusan yang tidak sesekali menggangu-gugat dasar dan prinsip parti tersebut.

Antara buktinya lihat sahaja bagaimana parti PAS dihalau dari Pakatan Rakyat !

Ianya bukanlah keputusan bersama parti-parti dalam Pakatan Rakyat tetapi lebih kepada kemahuan dan tuntutan DAP ! Malah kesemua pimpinan parti pembangkang yang cuba untuk pertahankan PAS akan dilunyaikan dengan apa cara sekalipun.

Namun ianya agak berbeza kali ini dalam soal pembubaran DUN Pulau Pinang seterusnya membuka laluan kepada satu lagi PRN , DAP nampaknya berlembut malah masih lagi menantikan keputusan PKR rakan sekutu mereka.

Walhal keputusan ini melibatkan kepentingan dan kedudukan DAP di Pulau Pinang ! Guan Eng boleh sahaja membuat keputusan dan mengarahkan supaya PKR menganggukkan kepala mereka bahkan sokongan jitu daripada PAN sebenarnya telah memberikan banyak kelebihan kepada DAP.

Persoalannya kenapa agaknya DAP tetap menantikan keputusan PKR malah MERAYU agar PKR menerima rancangan mereka ?

“Saya rayu pemimpin PKR, bukan pemimpin di sini, tetapi yang lagi atas (pusat), buatlah keputusan bersama walaupun saya tahu mereka takut kurang kerusi,” katanya dalam majlis penerangan Kerajaan Pulau Pinang yang bertajuk “Masa Depan Pulau Pinang” baru-baru ini.

Sama ada PKR sedar atau tidak , ini merupakan satu lagi silap mata terbaru daripada DAP !

Guan Eng mahu memperlihatkan kepada umum betapa keputusan mengadakan PRN di Pulau Pinang adalah keputusan bersama parti-parti dalam Pakatan Haprak bukan keputusan DAP bersendirian.

Ini penting kerana DAP mahu rakyat khususnya di Pulau Pinang tidak melihat PRN ini sebagai resipi parti itu untuk mempertahankan Guan Eng sebaliknya untuk kepentingan rakyat seperti mana yang dimomokkan oleh Ketua Menteri itu sebelum ini.

Dalam masa yang sama , DAP mahukan keterlibatan parti dan pemimpin PKR sepanjang proses kempen nanti untuk memperkuatkan lagi dakwaan mereka bahawa ianya untuk rakyat bukan untuk Guan Eng.

Yang penting sekarang ini adalah sejauh mana pemimpin PKR sedar betapa mereka sedang dipergunakan oleh Guan Eng dan DAP untuk memenuhi nafsu serakah mereka.

Apakah Azmin dan seluruh pimpinan PKR sudah melupakan caci maki pemimpin DAP terhadap parti itu sewaktu PRN Sarawak ?

Sedarkan PKR , Guan Eng langsung tidak memikirkan tentang kedudukan kerusi milik parti itu di Pulau Pinang ?

Ternyata apa yang sedang dinantikan oleh Guan Eng dan DAP ini merupakan satu lagi peluru hidup yang hanya menanti detik untuk terus menerobos ke dalam jantung PKR seterusnya mematikan jiwa dan roh politik songsang yang kini terkial-kial untuk menempatkan diri dalam kancah politik tanahair.

Malanglah PKR sekiranya masih lagi berTUANkan Guan Eng dan DAP ! 

1 comment:

  1. PEMIMPIN YANG AMANAH ,,, TIDAK TAKUT UNTUK LEPASKAN JAWATAN,,, TAPI LGE NI,,, AGAKNYA DAH TERPALIT ISU RASUAH,,, TAKUT LETAK JAWATAN,,, PADAN MUKA DAP,,, PKR HARUS TINGGALKAN DAP,,, BERGABUNG DENGAN PAS,,, KASI LANGGAR DAP + PAN,,, ADA BERANI PKR,,, ADA MARUAH PKR,,, TAK PAYAHLAH JADI HAMBA CUCI TAIK DAP TUE,,, MEMALUKAN ANAK BANGSA,,,, ANWAR PUN SATU,,, SEPATUTNYE ARAH PKR BERSAMA PAS,,, YANG SENTIASA SOKONG ANWAR SEMASA DALAM PENJARA DULU,,, AKIBAT LUPA KEBAIKAN PAS,,, DAH MASUK SEMULA PENJARA,,, SEMOGA PKR DAN DAP HANCUR!!!!

    ReplyDelete

Labels