Followers

Saturday 22 October 2016

KELUAR DEWAN , Muhyiddin Terlupa Sesuatu !!


Benarlah telahan MMI seawal bermulanya pembentangan bajet 2017 semalam.Pada ketika sebahagian besar warga Malaysia memberikan perhatian terhadap pembentangan bajet oleh kerajaan , rupa-rupanya wakil-wakil pembangkang khususnya PKR dan DAP sudah pun punya perancangan tersendiri.

Tidak hairanlah kalau sewaktu pembentangan ramai dari kalangan wakil pembangkang langsung tidak memberikan perhatian dan masing-masing melakukan aktiviti senggang dengan bermain gajet dan melelapkan mata bahkan mungkin ada yang terus tidur.

MMI yakin tak ramai dari kalangan rakyat di luar sana yang mahu mempertikaikan tentang WANG RAKYAT yang telah terbazir begitu sahaja kerana digunakan untuk membayar gaji serta elaun para wakil rakyat pembangkang sepanjang tempoh tersebut.

Yang jelas mereka bukan sahaja tidak menjalankan tanggungjawab mereka tetapi langsung tidak amanah !

Lebih menarik lagi mereka telah bertindak keluar dewan sewaktu sesi pembentangan semalam sambil membawa plakad bertulis SIAPA MO1.


Begitu profesional sekali puak-puak pembangkang ni kan ? Dan yang lebih menggelikan hati MMI adalah kehadiran wajah salah seorang dari ramai-ramai tu ....


Aduhai Muhyiddin ! Apa sudah jadi sama looo ??? Mana prinsip yang sebelum ini kamu sering tanamkan pada orang-orang bawahan kamu sewaktu berada dalam UMNO supaya sentiasa berpegang kepada amalan menghormati dan bersikap profesional dalam menangani sesuatu perkara ?

Ramai pihak mencemuh dan mengkritik tindakan puak-puak tidak bertamadun ini dan apa jua tindakan puak-puak pembangkang semalam jelas membuktikan kepada seluruh negara betapa kehadiran mereka ke sesi pembentangan bajet 2017 hanyalah kerana mahu mendapatkan publisiti jijik lagi murah melalui agenda terancang paling bodoh dalam dunia.

Inikah wajah-wajah pemimpin yang sering kali mengaku paling hebat dan berkarisma ?

Inikah wajah-wajah pemimpin yang rakyat mahu letakkan kepercayaan untuk menerajui negara ?

PAS pula semakin menunjukkan peningkatan kematangan berpolitik walaupun ada segelintir daripada mereka yang turut sama dalam tindakan keluar dewan , sebahagian besar wakil PAS tidak bersama dalam menjayakan agenda paling bangang puak-puak PKR dengan DAP tu.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin bin Hassan berkata meskipun ada beberapa perkara yang tidak dipersetujui, namun ia seharusnya dikemukakan dengan cara yang lebih baik dan ilmiah.

“Ada perkara yang kita tidak setuju dalam kandungan bajet namun cara kita ialah dengan mengemukakan pandangan dan hujjah bantah secara ilmiah dalam perbahasan.

“Sebagaimana ada perkara yang baik untuk rakyat dan negara dalam bajet.

“Malah peraturan di Dewan Rakyat ini, jika kita tidak bersetuju pun dengan bajet, kita boleh memilih mengundi untuk menolak dalam sesi pengundian,” katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

MMI tak nak ulas banyak sangatlah rasanya daripada keluar dewan untuk terkinja-kinja bawa plakad dan senyum sumbing untuk dapatkan publisit murahan , adalah lebih baik kalau Muhyiddin bincang dengan Azizah dan sama-sama anjur kelas BAHASA MALAYSIA kepada Ahli Parlimen dari DAP yang selalu buat lawak sarkas dalam Dewan Rakyat !



Haprak !

Teks Penuh Ucapan #Bajet2017 oleh Perdana Menteri @NajibRazak Klik Sini

MMI

5 comments:

  1. hari ini dalam sejarah.Bajet 2017 bajet terbaik.tiada hujah.mp pebangkang hanya mampu betempiar kluar dewan.

    ReplyDelete
  2. Ramai kaki fitnah dlm barisan pembangang meroyan terasa hati....
    Muflis dan failed state jadi fitnah mrk tapi penjelasan sinis pm membuat mrk kepanasan sehingga keluar dewan....hihihi
    Standard bangang yb(yang bangang) pembangkang.....ptuiihhhh

    ReplyDelete
  3. Pembangkang lari sebab dah termalu. Fitnah GST gagal. Buget bayangan pula ke longkang.....kah kah kah....

    ReplyDelete
  4. diorg hanya peduli pasal nak jatuhkan PM tak peduli sgt pun ttg rakyat. Kita rakyat walau macamana sekali pun kena teruskan hidup diorg ahli politik boleh berenti sembang2 main wayang gaji tetap dibayar rakyat. harap rakyat jgn jadi bodoh dan taksub dgn mainan sandiwara mereka

    ReplyDelete
  5. Pembangang nie konon nak jatuhkan pm.Letak sapa2 pon jadi pm akan mrk tolak kecuali pm tu sanggup jd boneka mrk.
    Respect dgn pm tak pernah melatah dan meroyan dgn fitnah mrk.Baik buat keja dpd melayan pembangang2 nie...

    ReplyDelete

Labels