Followers

Sunday 22 January 2012

DAP CELUPAR ! - LGE Harus Mohon Maaf


Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta berhenti daripada mengeluarkan perkataan celupar yang boleh mengelirukan rakyat seperti yang mereka lakukan dalam isu tanah Tan Hak Ju sebelum ini.

Pengerusi Persatuan Kebajikan Insan Mulia (PKIM), Aminah Abdullah berkata, rakyat Pulau Pinang tahu keadaan sebenar yang berlaku dalam pentadbiran mereka sejak lebih tiga tahun lalu.


"Mereka juga perlu memohon maaf kerana mengeluarkan perkataan penipuan dan skandal berkaitan isu tanah itu seperti yang dikeluarkan dalam Kertas Putih di Dewan Undangan Negeri (DUN). Ini kerana mengikut keputusan Mahkamah Rayuan, pampasan yang perlu dibayar oleh Kerajaan Persekutuan kepada Hak Ju hanyalah RM500,000.

"Sehubungan itu, adalah perlu untuk mereka menarik balik perkataan tipu dan skandal berkaitan isu tanah tersebut," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas desakan Barisan Nasional (BN) negeri yang mahu DAP menarik balik penggunaan dua perkataan tersebut.

Mengulas lanjut, Aminah yang juga bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri berkata, penggunaan dua perkataan itu dalam jawatankuasa berkenaan hanya bertujuan "membersihkan" imej kerajaan negeri dengan memberi persepsi buruk kepada kerajaan terdahulu.

Apa kejadah orang tua ni sampai peluk Guan Eng
"Sebenarnya, DAP hendak tunjukkan bahawa merekalah yang paling bagus dengan melabelkan perkataan kurang sopan seperti itu kepada pihak lain," katanya.

Semalam, Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan berkata, Mahkamah Rayuan di Putrajaya pada 11 Januari lalu telah mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi agar kerajaan membayar pampasan sebanyak RM40 juta kepada Hak Ju.

Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggungnya sepanjang perbicaraan kes itu.

Kalau dah dasar penipu,pembelit dan putar alam sudah tentu itulah kerja buat mereka setiap masa. 

MMI cuma nak melihat sampai bila juak-juak Pas sanggup mempertahankan DAP.

Sudah-sudahlah jadi pencacai DAP..

MMI.


No comments:

Post a Comment

Labels