Followers

Saturday 1 December 2012

Anwar BENGANG Dengan Dia Ni !!


Siapa yang tak kenal dengan Zulkifli Nordin bekas orang kuat yang sanggup bermati-matian mempertahankan Anwar Ibrahim satu ketika dulu.Namun semenjak beliau mengumumkan keluar dari Pakatan Haprak , nama Zulkifli Nordin seolah-olah menjadi igauan ngeri kepada juak-juak Pakatan Haprak khususnya Anwar Ibrahim.

Pelbagai pendedahan telah pun dibuat oleh Zulkifli Nordin sehingga cerita-cerita yang masuk ke dalam kain Anwar namun yang peliknya sampai kini tidak ada satu SAMAN pun yang pernah beliau terima dari Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Anwar Ibrahim.

Mengapa agaknya ? MMI tinggalkan persoalan tersebut untuk dijawab oleh anda semua..

Terkini Zulkifli Nordin sekali lagi mengeluarkan kenyataannya merujuk kepada isu panas yang dimainkan oleh si anak rintik Nurul Izzah dan semestinya si bapa juga turut menerima tempias yang MMI rasakan bukan saja perit tetapi ngeri.

Ngeri kerana perkataan WAJIB menghapuskan golongan songsang dan luar tabi'e yang dipergunakan jelas merujuk kepada Anwar Ibrahim.
Mungkin ada suara sumbang diluar sana akan mendakwa mengapa bangsa Melayu didiskriminasikan hak untuk memilih agama! Mungkin juga ada suara songsang diluar sana yang akan memfitnah bahawa hak Melayu memilih untuk Islam atau tidak dibenarkan oleh Al Quran - la iqro hafiddin - kata suara sumbang dan songsang ini!

La iqro hafiddin - Al Baqarah 256: tiada paksaan dalam beragama! Nah, bukankah begitu jelas kata para sumbangsat dan songsangsat ini bahawa ALLAH sendiri yang memberi kebebasan untuk bangsa Melayu memilih atau menukar agama selain Islam. Kata para sumbangsat ini, orang Melayu tidak wajar dipaksa memilih atau kekal sebagai Islam! Itu melanggar hak asasi, itu bercanggah dengan kebebasan sejagat!
Kalau kita menggunakan sedikit akal yang ALLAH beri, kita akan dapati hujah itu jelas songsang dan sumbang! Rasionalnya? ALLAH menurunkan Al Quran kepada Rasulullah saw untuk menyampaikan satu risalah tauhid; iaitu memperbetulkan aqidah manusia yang sudah sesat daripada mensyirikkan dan memberhalakan ALLAH kepada menyembah ALLAH Yang Maha Esa melalui agama Islam!
Nah, agama apa selain Islam yang mentauhidkan ALLAH! Yang mengesakan ALLAH! Tidak ada agama lain selain Islam!
Jadi dimana logiknya ALLAH yang menurunkan Al Quran supaya manusia mentauhidkan ALLAH melalui agama Islam tiba-tiba memberi kebenaran kepada manusia termasuk Melayu untuk memilih agama selain Islam! Agama lain yang mensyirikkan ALLAH! Agama lain yang memberhalakan ALLAH! Agama lain yang mematungkan ALLAH!
Langsung tidak masuk akal! Langsung tidak logik! Langsung bercanggah dengan fikiran yang waras! Yang jelasnya ia satu pandangan yang songsang dan luar tabi'e! Yang hanya boleh difikirkan oleh manusia yang songsang dan luar tabi'e!
Apa pun, kita bangsa Melayu wajib bersyukur kepada ALLAH kerana memberikan kita bangsa Melayu ni'mat dan anugerah keistimewaan wajib beragama Islam; sehingga diperuntukkan didalam Perlembagaan dan undang-undang! Ni'mat dan keistimewaan yang tidak ALLAH beri kepada bangsa lain, hatta bangsa 'Arab itu sendiri!
Sebab itu wajib bagi orang Melayu menentang golongan yang cuba memperjuangkan hak kebebasan bangsa Melayu untuk memilih agama selain Islam! Orang Melayu wajib menghapuskan golongan songsang dan luar tabi'e ini! Orang Melayu wajib mencegah golongan songsang dan sesat ini termasuk rakan sekongkol dan sebantal mereka! Wajib! Baca Seterusnya 
Jika diikutkan kenyataan di atas jelas Zulkifli Nordin mengherdik malah mengutuk si anak dan si bapa khususnya dalam konteks isu kebebasan beragama.Timbul persoalan dimana akidah dan pegangan agama kedua-dua beranak ini ? Barangkali Zulkifli Nordin mahupun anda di luar sana mampu menjawabnya.

Kepada si anak dan si bapa tak nak SAMAN Zulkifli Nordin ker ?

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels