Followers

Friday 7 June 2013

Rakyat Malaysia Dah Lupa JASA Leftenan ADNAN ??!


Setakat tengahari tadi MMI mendapat berita dari rakan blogger yang mengatakan ramai rakyat Malaysia termasuk yang muda-muda sudah lupa kepada jasa seorang pejuang tanahair iaitu Leftenan Adnan Saidi.Apa benarkah berita yang MMI terima itu ? Untuk mendapatkan sedikit kepastian , MMI membuat sedikit pencarian untuk mengetahui sejauh mana berita yang disampaikan itu benar.

Melalui saluran yang paling mudah sahaja iaitu internet berlambak cerita tentang Leftenan Adnan Saidi seorang anak muda yang gagah dan berani serta sanggup mati mempertahankan tanahairnya daripada penjajah Jepun sewaktu perang dunia kedua.Malah Leftenan Adnan Saidi turut di geruni oleh tentera jepun kerana semangat melawannya.Selebihnya ampa cari lah naa...

Jadi MMI rasa kalau di saluran semudah internet pun ianya mudah didapati mengapa timbul isu rakyat Malaysia dah lupa jasa Leftenan Adnan ? MMI selidik lagi dan akhirnya benarlah apa yang di perkatakan itu.

Tapi MMI langsung tak rasa gundah gulana kerana rasanya memang patut pun sebab Leftenan Adnan ni jauh sangat bezanya dengan Leftenan Adnan Saidi.


Alalala cianye die...Kihkihkih nampak sangat lah , kalau betullah dia ni pejuang kenapa nak meroyan kalau orang dah tak jemput ? Alo brader dari dulu lagi orang dah cakap puak-puak tu pergunakan ang saja !

Lagi satu kalau dah meroyan tahap gaban ni maksudnya dulu ada masyuk sekarang dah tak masyukkkkkk kihkihkih...Alo brader pejuang tak boleh marah tau !!!

kredit to aloqlaloq

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels