Followers

Friday 4 August 2017

Lim Kit Siang , Jom Ambik Tahu Sikit !


Kita pasti pernah dengar tentang gaya hidup nomad yang hidup mereka berpindah randah dan tidak menetap di suatu tempat seperti mana lazimnya masyarakat kita hari ini.Nomad sinonim dengan kaum Mongol dan selalunya kumpulan ini akan mendiami kawasan-kawasan tinggi contohnya di kawasan bukit bukau dan antara kawasan yang terkenal dengan gaya hidup nomad ini adalah di negara Mongolia.

Kehidupan mereka pasti jauh berbeza dengan kehidupan kita di Malaysia dan pada pandangan MMI sudah tentulah jika ada sekalipun percaturan politik , percaturan itu akan lebih kepada soal makanan penempatan dan survival untuk hidup.

Berbeza dengan puak nomad di Malaysia , kehidupan mereka jauh lebih hebat malah mereka jarang menetap di kawasan-kawasan berbeza cumanya memiliki banyak rumah di banyak kawasan itu adalah perkara biasa.

Puak-puak ini tidak mengamalkan cara hidup seperti mana nomad di Mongolia , mereka hanya menjadikan gaya hidup itu sebagai amalan dalam konteks politik agar karier mereka terus bertahan.

MMI tak kata Lim Kit Siang ni puak NOMAD cuma saja-saja nak cerita tentang gaya hidup puak nomad ni ! 

Kita tinggalkan bab nomad tu , sekarang kita nak masuk bab tajuk kat atas tu .. Lim Kit Siang , jom kita ambik tau sikit ... Untuk makluman Lim Kit Siang ni adalah seorang pemimpin DAP paling veteran dalam mana-mana pimpinan DAP yang ada pada hari ini.Tak kiralah kalau ada yang lebih tua dari Kit Siang sekalipun secara politiknya Kit Sianglah yang paling lama dan punya KUASA VETO dalam tiap keputusan melibatkan parti DAP dan mungkin juga dalam Pakatan Haprak.

Dan kalau kita amati , Kit Siang juga sering berubah-ubah kawasan apabila tibanya PRU dan sudah tentunya Kit Siang kini adalah Ahli Parlimen Gelang Patah yang sejak beberapa tahun dahulu cuba dikesan oleh majoriti warga Gelang Patah sebab jarang nampak di kawasan.

Jika sebelum itu Kit Siang menetap di Pulau Pinang kemudiannya berpindah ke Johor kini Kit Siang dilaporkan akan kembali ke Pulau Pinang.Desas desus Kit Siang akan kembali ke Pulau Pinang ini semakin kuat apabila beliau dikesan sudah menjadi pengundi yang sah di Parlimen Tanjong dan DUN Komtar.


Selain daripada itu walaupun Kit Siang ni adalah veteran paling lama dalam DAP dengan alasan-alasan yang MMI catatkan kat atas tadi , secara "official" nya adakah Kit Siang benar-benar warga Malaysia seperti mana kita semua ?

Maksud MMI adakah Kit Siang lahir di Malaysia atau beliau adalah sebahagian daripada mereka yang di bawa masuk atau masuk sendiri dan kemudiannya mendapat taraf warganegara hasil ehsan dan sikap terpuji orang-orang Melayu pada waktu itu yang sanggup berkongsi bumi BERTUAH ini dengan kalangan mereka yang pada asalnya adalah golongan PENDATANG ?

MMI tak marah beb , tak kisah sangat pun bab tu cuma atas kebebasan hak untuk bersuara MMI yakin soalan sedemikian boleh kita ajukan , takkan yang tu pun nak saman menyaman kot ?

Ringkasnya kalau ada orang tanya MMI , maka jawab jelah MMI lahir di SITU kemudian dibesarkan di SINI dan hari ini menetap DI SINUN , ehh tak susah pun beb !!!!


Ironinya kehadiran Kit Siang di Malaysia masih lagi kekal misteri sebab dia suruh orang periksa sendiri sedangkan jalan mudahnya dah ada , bertanya dengan siempunya diri kemudian jawab  , selesai masalahkan ?

Disebabkan Kit Siang kata siasat sendiri maka MMI pun selidiklah sikit dan buat carian di internet.

WOW ! Itulah yang MMI boleh kata sebab apa yang MMI jumpa ni bukan main-main !


Jadi kalau tadi kita bicara soal nomad dan gaya hidupnya , kali ini ianya sudah menjangkaui lebih daripada itu.Kalau kita lihat tindak tanduk dan cara mereka , rasanya ia bukan hanya sekadar nomad tetapi sudah sampai ke tahap menyamai cara puak-puak VIKING yang ganas dan bengis seperti mana yang sering dipersembahkan oleh para penggiat filem Hollywood.

Kalau dah sampai tahap nak halau Melayu keluar rasanya tak ada beza pun puak-puak ni dengan Rejim Yahudi yang sering mencipta peluang menjahanamkan negara-negara Islam di seluruh dunia.

Malahan kalau kita selidik lebih sikit rasa-rasanya tak ada banyak sangat bezanya dengan cara KOMUNIS !

Apa yang perlu kita buat ?

Everything is back to us, just pick the target Bro !

MMI

1 comment:

  1. knp pembangkang suka jwb soalan mcm gangster.. bila rakyat tanya jwb la dgn sopan n baik walaupun ia menyakitkan..najib kena tibai lg teruk tp cool je.. aku rasa kalau puak ni memerintah jd mcm korea utara la jwbnya.. tanya solaan yg salah kena tangkap..

    ReplyDelete

Labels