Followers

Friday 3 August 2012

"Cat Dog" Sesuai Dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang


PULAU PINANG 2 Ogos - Kerajaan DAP Pulau Pinang disaran menukar slogan daripada Cekap, Akauntabiliti, Telus (CAT) kepada Kerajaan Beroperasi Dogmatik (DOG) kerana dasarnya yang seolah-olah tidak mengendahkan keperluan rakyat.

Penyelaras Parlimen Bayan Baru, Por Joo Tee berkata, pentadbiran kerajaan negeri dilihat melaksanakan sesuatu mengikut kehendak sendiri tanpa memikirkan nasib rakyat.

Sebagai contoh jelasnya, dalam isu rumah mampu milik, kerajaan negeri masih gagal menyenaraikan projek yang telah disiapkan selepas mentadbir pada 2008.

"Kita (rakyat) nak tahu projek mana yang berjaya dilaksanakan kerajaan negeri."Jika tidak mampu memenuhi permintaan ini, tukar sahaja slogan daripada CAT kepada DOG kerana mereka memerintah mengikut suka mereka bukan memikirkan keperluan rakyat," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.Sumber UN.

MMI sebelum ini pun pernah mengeluarkan artikel berkenaan pembinaan rumah kos rendah oleh kerajaan DAPigs di Pulau Pinang , malah lontaran cabaran supaya kerajaan DAPigs menunjukkan bukti di mana rumah-rumah kos rendah itu di bina masih tidak di jawab sehingga ke hari ini.Klik Sini


Bagi MMI elok sangatlah slogan baru Cat Dog terhadap kerajaan DAPigs Pulau Pinang ni kerana jika kita melihat dalam konteks yang lebih besar DAPigs dan Pas hari ini sudah boleh diibaratkan sebagai pasangan yang sudah tidak boleh dipisahkan hingga sanggup melacurkan perjuangan sendiri maka Cat Dog amatlah bertepatan sekali.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels