Followers

Thursday 7 March 2013

Malaysia TEGAS - Special Security Area Di Wujudkan #LahadDatu


Kalau Sultan Sulu harap Malaysia akan tunduk pada pengumuman gencatan senjata sebelah pihak beliau tengahari Khamis...ini jawabnya: TIDAK !!

Datuk Seri Najib Tun Razak yang turun lawat Ops Daulat mulai jam 10 pagi  tegas berkata penceroboh mesti letak senjata tanpa syarat.

Kata Perdana Menteri dalam sidang akhbar petang Khamis Ops Daulat yang masuk hari ketiga akan diteruskan....tak kira berapa lama lagi sehingga mereka letak senjata dan serah senjata kepada pihak berkuasa Malaysia.

Beliau memberitahu Presiden Aquino Filipina baru telefon beliau sebelum sidang akhbar itu bertanya mengenai pengumuman Jamalul Kiram dan itulah jawapan beliau.

Serentak dengan itu dalam usaha untuk mewujudkan rasa selamat dan terjamin di kawasan Timur Sabah yang mengadap kepuluan Selatan Filipina termasuk Sulu beliau mengumumkan pembentukan Special Security Area.

Katanya kawasan keselamatan khas itu akan meliputi Kudat,Lahad Datu,Kunak,Semporna dan Tawau.

Sebuah command centre akan diadakan segera di Lahad Datu.

Beliau menjelaskan kawasan keselamatan khas itu akan kekal sekalipun krisis pencerobohan Sulu ini berakhir.

Perdana Menteri juga memberitahu sebanyak lima batalion lagi terdiri daripada tentera dan polis akan ditambah dari kekuatan yang sedia ada di kawasan keselamatan khas itu.

Pada sidang akhbar itu Najib juga menegaskan Sabah akan wilayah Malaysia dan tidak akan tunduk pada sebarang tuntutan.agendadaily 

Tahniah MMI ucapkan kepada YAB PM kerana tegas dalam soal keselamatan negara.Inilah yang MMI harapkan daripada seorang pemimpin berani mempertahankan hak seluruh rakyat Malaysia.

Jika nak di bandingkan dengan pemimpin pembangkang umpama langit dengan bumi , bayangkan kalau hari ini pemimpin negara Anwar atau puak-puak PAS ? 

Kepada Kiram , MMI nak bagitau belajar sikit tentang bangsa Melayu di Malaysia....

Kesimpulannya apa yang sedang berlaku adalah kesalahan Kiram , kerana beliaulah maka bangsa Sulu yang bersamanya hari ini mati sebagai pengganas !! Mau belajaq sikit...

MMI.

2 comments:

  1. Apasal lak Admin ni....tulis PM nak Pengganas letak jawatan. letak Senjata lah....eeee..ngantuk lah tu. Nanti tak pasal jadi bahan. Cepat2 betul kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Anon 18.59 kadang-kadang keletihan..

      Delete

Labels