Followers

Friday 19 July 2013

Hina ISLAM ~ Tak Perlu Lucutkan Kerakyatan Mereka ?!!


Pada ketika banyak pihak mendesak pihak berkuasa dan kerajaan untuk mengambil tindakan tegas terhadap pasangan bangsat AlvinVivian dan Duta Vatican , GPMS selaku NGO yang selama ini lantang mempertahankan setiap hinaan malah cacian terhadap bangsa Melayu mahupun agama Islam mengambil pendekatan sebaliknya.

Agak mengejutkan apabila Sdr Jais Abdul Karim selaku Presiden GPMS Kebangsaan yang sebelum ini antara pemimpin NGO yang paling agresif dalam mempertahankan hak orang Melayu khususnya dalam dunia pendidikan anak-anak Melayu dan agama Islam mengambil pendekatan untuk memaafkan mereka yang telah melakukan penghinaan tersebut.

Aduhai apa yang dah berlaku ni ? Kenapa GPMS mengambil pendirian sedemikian ?

Untuk mengetahuinya baca kenyataan media di bawah ..


































Kurang pasti apa sebenarnya yang cuba di lakukan oleh GPMS dan barisan kepimpinannya cuma apa yang boleh MMI katakan ianya jauh berbeza daripada tindakan mereka sebelum ini.

Malah dalam beberapa isu sebelum ini khususnya melibatkan 21 rakyat Malaysia yang terlibat dalam perhimpunan haram di Singapura , GPMS dengan lantang mendesak kerajaan untuk melucutkan kerakyatan mereka yang mengadakan domontrasi tersebut.Baca Sini 

Banyak pihak melahirkan rasa kurang senang dengan kenyataan oleh Sdr Jais Abdul Karim termasuk MMI sendiri namun bila di teliti kembali kenyataan tersebut jelas sekali GPMS mengambil pendekatan untuk bersangka baik dan memohon maaf sempena dengan bulan ramadhan.

Sesuatu yang agak menarik adalah gesaan dan kenyataan oleh presiden GPMS ini di lihat sebagai usaha untuk memperlihatkan Islam itu jauh lebih baik dari mereka yang menghinanya dengan memberikan kemaafan.Dalam kata mudahnya psikologi minda.

Namun setiap pihak mempunyai pandangan masing-masing , MMI sebagai perantara dalam mengupas isu ini merasakan sesuatu yang berlaku itu sudah pasti mempunyai hikmahnya tersendiri dan kita sebagai manusia harus bijak mendepaninya.

Apa pun yang berlaku jangan sampai tindakan kita hari ini menyusahkan mereka-mereka yang sebangsa dan seagama dengan kita di kemudian hari.

Psst apa pandangan anda ????

MMI

2 comments:

  1. Bodoh tahap bangang

    ReplyDelete
  2. Ini perihal agama bukan isu bahasa.Takbir.Fikir lebih jauh bukan jangka pendek

    ReplyDelete

Labels