Followers

Sunday 12 January 2014

Opps Guan Eng SILAP Lagi !! @dzainalabidin @drnovandri @jaharahamid




































Nampaknya ketua menteri paling arrogant ni (Mansor kata) asyik buat silap ja tapi biasa sebab dah jadi bos ni mesti ada kambing hitam yang kena sembelih nanti.

Guan eng hari ini mengeluarkan kenyataan untuk memperbetulkan kesilapan dalam kenyataan sebelumnya berkenaan dengan jumlah sebenar kos melibatkan penjualan tanah bernilai ratusan juta ringgit di Pulau Pinang.


  

GEORGETOWN - Kerajaan Negeri dan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) akan menerima rangsangan pelaburan baharu apabila pusat membeli belah IKEA yang dibangunkan oleh Ikano Pte Ltd akan dibina di tanah seluas 98 hektar di kawasan Batu Kawan, Seberang Perai Selatan (SPS).
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata selain pusat membeli belah IKEA, kawasan itu juga akan didirikan pejabat serta kediaman yang akan dibangunkan bersama Aspen-Ikano (syarikat usaha sama yang akan dibentuk oleh Aspen Wawasan Land Sdn Bhd dan Ikano Pte Ltd).
"Keseluruhan pembangunan komersial di kawasan tersebut dijangka siap dalam tempoh 10 tahun dari tarikh perjanjian," katanya pada sidang media bagi mengumumkan perkara tersebut di pejabatnya di sini hari ini.
Beliau berkata jumlah kos tanah bagi projek tersebut ialah RM483.95 juta dan bayaran perlu dibuat dalam tempoh 60 bulan dari tarikh perjanjian, manakala deposit sebanyak RM5 juta yang dibayar kepada PDC juga tidak akan dikembalikan
Hairankan macam mana dalam masa tempoh sehari sahaja nilai RM484 juta tiba-tiba bertukar manjadi RM284 juta ? Di mana silapnya ? Banyak main ka ?

Sebelum ini pun Guan Eng pernah melakukan kesalahan yang sama melibatkan kos cadangan pembinaan terowong dari Seberang Perai ke bahagian pulau.


Tapi MMI tak terkejut sangatlah sebab dalam parti pun jadi perkara yang sama !!

Untuk rekod memandangkan pemilihan parti DAP masih belum di sahkan oleh pihak ROS maka Guan Eng yang kini bekas setiausaha agung parti itu turut mengheret kejadian yang serupa dalam sesi pemilihan parti mereka.


Selepas hampir tujuh bulan akhirnya Lim Kit Siang membuat pengesahan secara tidak langsung bahawa wujud penyelewengan dan manipulasi undi yang membabitkan 547 perwakilan haram seperti yang didakwa oleh Father Augustus Chen dalam buku The Equity Report.

Menurutnya,  Kit Siang langsung tidak berani membuat penafian terhadap semua dakwaan penipuan yang dibongkar oleh Father Chen semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012.Baca selanjutnya 

Inilah wajah sebenar pemimpin DAP , tidak pernah mengaku kesilapan sendiri tetapi lebih suka menuding jari kepada orang lain.

Alo brader alasan sibuk tak masuk akal lah .. kalau sibuk dengan mercedes ada juga asasnya !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels