Followers

Friday 17 October 2014

PPS Memang HARAM , Guan Eng Tak Faham Bahasa Ka ??


Tidak ada apa lagi yang harus dipersoalkan oleh rejim DAP apabila penerangan panjang lebar sudah pun diberikan oleh pihak terlibat dalam Dewan Rakyat baru-baru ini.Kedudukan PPS sudah pun disahkan sebagai pertubuhan HARAM dan ianya tidak boleh sama sekali diwujudkan memandangkan tiada proses pendaftaran dengan mana-mana pihak termasuklah akta-akta yang membolehkannya didaftarkan.

Ini bukan soal nak tubuh kelab tarian naga tapi soal penubuhan pasukan yang bila-bila masa nak ambil alih tugas Polis ! Gila ka apa ? Guan Eng ingat Pulau Pinang tu tok nenek dia punya kot !!

Agak-agak lah sikit , dah la ang tu mai dari negeri lain kemudian nak buat hero pula !! 

Isu tentang PPS ni dah sampai ke peringkat Dewan Rakyat dan Menteri yang terlibat dah pun menguraikannya panjang lebar.Sila rujuk kat bawah ni...

Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang ditubuhkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang merupakan pertubuhan yang bukan hanya tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) malah tidak termasuk di bawah mana-mana akta yang diluluskan Dewan Rakyat.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata walaupun kerajaan negeri sebelum ini telah meluluskan penubuhan PPS namun ia tidak dibawa ke persidangan Dun Pulau Pinang sebagai sebuah enakmen atau undang-undang.

Ahmad Zahid berkata, perkara itu tertakluk kepada soal perundangan di bawah kuasa kerajaan pusat yang berhubung kait dengan aspek keselamatan serta pertahanan.

"PPS mahu bertindak sebagai pasukan keselamatan namun terdapat 11 laporan polis dibuat mengenai PPS berkaitan kes pukul, tampar dan sembur gas pemedih mata kepada orang awam," katanya.Baca Seterusnya 

Apa yang MMI perhatikan adalah puak-puak DAPigs ni bukannya reti dan bukan mau faham dengan apa yang orang cakap.Mereka akan terus mengapi-apikan isu ini supaya orang-orang cina kebanyakkan yang menjadi anggota PPS sebelum ni MARAH !!

Itulah keja depa , janji boleh dapat sokongan rakyat dan kekal memerintah !! Dasar musibat ..

Jelas sekali apa yang pernah MMI huraikan berdasar kepada artikel Zainudin Maidin adalah benar belaka.Puak-puak ni tak pernah memikirkan tentang untuk bersama dengan kita apatah lagi menjadi sebahagian daripada Malaysia kerana lebih pentingkan diri sendiri dan ego yang melampau.

Tak percaya baca SINI 

MMI

1 comment:

  1. Apa yg flip flop...? Kalau dah haram, ambil tindakan saja la! Atau agensi masih mengkaji2 & red tape?

    ReplyDelete

Labels