Followers

Sunday 8 May 2016

NAFSU SONGSANG Punca Pakatan Di AIBKAN #PRNSarawak


Inilah antara reaksi awal terhadap keputusan rakyat Sarawak apabila memilih untuk memberikan mandat besar 2/3 kepada Barisan Nasional sebagai kerajaan negeri.

Lihatlah apa yang mereka-mereka itu ungkapkan (gambar atas) ! Jelas lagi terang bagaimana kemarahan yang meluap-luap akibat kekalahan mengaibkan Pakatan Harapan di bumi Sarawak kemudiannya diterjemahkan kepada rakyat Sarawak kembali.

Yang pastinya penghinaan sebegitu tidak pernah wujud apatah lagi keluar dari mulut puak-puak Pakatan Harapan di waktu siri kempen dan ceramah-ceramah mereka.Warga Sarawak di gula-gulakan dengan pelbagai janji-janji retorik kononnya Pakatan Harapanlah yang paling ampuh untuk menjaga kepentingan rakyat dan memelihara bumi bertuah Sarawak.

Sedang hakikatnya mereka sesama sendiri berantakan !


NAFSU SONGSANG yang menguasai pimpinan-pimpinan Pakatan Harapan bukan sahaja telah menyebabkan kehadiran mereka di bumi Sarawak di tolak tetapi turut mengundang malapetaka apabila tercatat dalam sejarah MALAYSIA , keputusan PRN Sarawak ke-11 adalah yang paling MENGAIBKAN buat barisan pembangkang !

KESONGSANGAN antara DAP dan PKR adalah penyebab UTAMA kepada hilangnya keyakinan rakyat terhadap mereka dan paling membimbangkan Pakatan Harapan adalah kesannya akan membawa kepada PRU 14 yang bakal tiba dalam tempoh setahun dua ini.

Semua itu MMI dah kongsikan dengan semua di artikel-artikel sebelum ini ,




Tidak cukup dengan itu , awal-awal lagi MMI dah war-warkan betapa Pakatan Harapan sudah pun tewas fasa pertama dalam siri PRN Sarawak kali ke-11 ,


Malah MMI dah bagi isyarat kepada Guan Eng dan konco-konco Pakatan Berantakan supaya tak perlu habiskan masa dan tenaga di Sarawak , selesaikan dulu masalah yang kini sedang menghantui Pulau Pinang !


Apa pun yang berlaku , pendokong dan penyokong tegar Pakatan Harapan perlulah disedarkan tentang PUNCA kepada semua MUSIBAH dan AIB yang kini melingkari Pakatan Harapan !

Jika sebelum ini ramai yang beranggapan bahawa kehadiran Guan Eng di bumi Sarawak dengan isu skandal banglo terlajak murah dan isu pembelian tanah Taman Manggis yang membelit dirinya sebagai punca utama , MMI rasa ianya hanyalah separuh daripada semua sebab Pakatan longlai di Sarawak.

Jika semua masih ingat PKR lah yang menjadi pendorong kepada berlakunya serangan sesama sendiri antara DAP dan parti tersebut apabila berlakunya pertindihan kerusi sehingga menyebabkan mereka bertanding sesama sendiri.

Siapa dalang yang telah menyebabkan berlakunya insiden tersebut ?

Siapakah yang membenarkan calon-calon PKR itu bertanding di kerusi yang sebelum itu dipersetujui milik DAP ?

Bukan Presiden PKR bro ! Tetapi Timbalan Presiden PKR , Azmin Ali !



Inilah manusia yang Guan Eng perlu perhatikan !

Kerana dialah seluruh pasukan pembangkang yang diketuai DAP kecundang di bumi Sarawak.

Lebih malang keegoaan LIM GUAN ENG kini dibayangi oleh Azmin Ali dan tidak mustahil apabila tiba satu hari nanti Guan Eng tidak lagi punya aura dan kekuatan dalam Pakatan Harapan kerana Azmin bakal muncul sebagai HERO baru dalam Pakatan Harapan yang kini dipenuhi dengan mereka-mereka yang berNAFSU SONGSANG !

Pakatan Harapan AIB & MEMALUKAN !

Ikuti keputusan penuh Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-11 di SINI 

Well Done BN !

MMI

2 comments:

  1. Nak bertuankan manusia penipu dan pendendam mcm dapigs...ptuihhhh
    Tengok muka si ajis yg brtanding di Dun BT kitang mcm sial!!!!
    Tak dpt bertapak dlm pbb dan gagal menonjol krn merasakan org lain tidak sehebat dia maka menjadi pencacai dapigs adalah alternatif terhebat baginya.Kena ingat budaya mengutuk dan mghina org lain bukanlah budaya org Swk.Apatah lagi sampai mggelar org lain syaitan.Adakah dia dh dijanjikan syurga?????
    Bagi rakyat Swk....dia sama ada klon mat sabun atau anwat dlm bab mengutuk org.Langkah berlagak yg sumbang gagal memikat rakyat memberi kemenangan kpd mat sabun Swk.

    ReplyDelete
  2. Pasti kan bakal PM dari selatan tanah air.... tahniah najib.... klu utara jadi PM org Melayu dapat batu ajer..Pulau Batu Putih...

    ReplyDelete

Labels