Followers

Saturday 25 March 2017

Gelang Patah Dok Tinjau-Tinjau Penang Ker ?


"Don't worry maa u ambil kawasan situ , tak perlu jauh-jauh" !!!! Mungkinlah ... MMI kata lagi sekali mungkinlah itu yang dibualkan oleh kedua-dua orang tu sebab sejak dua menjak ni dia lebih banyak ada di Pulau Pinang daripada berada di kawasan sendiri.

MMI tak pedulilah dia nak bertanding mana pun cumanya kalau nak bertanding sekalipun jagalah sama kawasan yang sekarang ni , dengaq cita sampai naik banner bagai !!!



Benda-benda macam ni kalau tak ada angin tak adanya ribut beb ... So bagi MMI terpulang pada warga Gelang Patah sendiri , mereka yang lebih tahu puak-puak DAP ni buat kerja ka tak buat !

Di Pulau Pinang pula , kehadiran Kit Siang dilihat lebih kerap daripada beliau berada di kawasan sendiri.Kekerapan Penasihat DAP ni dah jadi buah mulut orang sampaikan ada yang tanya dia ni wakil kawasan mana ?

Ketua Pemuda UMNO negeri, Rafizal Abdul Rahim berkata, Ahli Parlimen Gelang Patah itu seperti mempunyai agenda tertentu apabila sering datang ke Pulau Pinang.

Beliau mendakwa Kit Siang berkemungkinan ingin mengekalkan pengaruh ‘Dinasti Lim’ di ne­geri ini memandangkan anaknya yang juga Ke­tua Menteri, Lim Guan Eng bakal berhadapan dengan hukuman berikutan skandal rasuah yang dihadapinya.

“Kita pelik kenapa Kit Siang bersungguh-sungguh masuk ke Balik Pulau kononnya untuk berjumpa rakyat sedang­kan kepemimpinan Barisan Nasional (BN) di kawasan itu se­ring turun padang membuat perkara sama.

“Sepatutnya, beliau tumpukan usaha untuk tambah baik kehidupan rakyat di kawasannya. Kenapa pula Kit Siang hendak sibuk di Pulau Pinang?” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sejak kebelakangan ini, Kit Siang dikatakan sering datang ke Pulau Pinang untuk mengadakan sidang akhbar dan berjumpa dengan rakyat negeri ini kononnya untuk membuktikan nasib rakyat terutama orang Melayu terbela.

Hebat game politik puak-puak ni ... Pada MMI kehadiran Kit Siang tu sebab reputasi Dinasti Lim sekarang ni dah semakin tergugat.Kesan daripada tingkah laku mereka sendiri ramai dari kalangan ahli DAP sendiri pun dah mula rasa semacam.

Tak cukup dengan itu kena tengok juga berapa ramai yang dah istihar keluar parti ?

Dah tu ada pula wartawan sendiri yang saman Guan Eng , wehhh ini bukan cerita main-main dasar dan polisi pentadbiran Guan Eng di Pulau Pinang itu adalah penyebab kenapa semua ini berlaku sebenarnya.

Apatah lagi isu membabitkan Guan Eng yang sedang berhadapan dengan 2 pertuduhan di mahkamah maka orang-orang DAP Pulau Pinang sendiri pun sebenarnya dah mula melihat kenapa tidak pucuk pimpinan DAP meletakkan kepercayaan kepada pimpinan DAP Pulau Pinang sendiri ?

So apa yang Rafizal kata tu ada benarnya , Ada agenda di sebalik tiang komtar tu !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels