Followers

Friday 30 March 2018

GEMPAR Hantu Paling BIADAP Dalam Dewan !


Cukup melucukan sekali apabila puak-puak Pakatan Haprak mempertontonkan kepada umum sifat bodoh sombong mereka.

Dalam artikel sebelum ini MMI dah jelaskan bagaimana Kit Siang yang telah diarahkan supaya keluar dewan dan digantung selama 6 bulan dari menghadiri sidang baca SINI

Namun seperti mana yang MMI sebutkan sebelum ini puak-puak Pakatan Haprak ni memang kurang ajar dan biadap, Kit Siang mengulangi contoh itu apabila masih lagi berada dalam dewan sedangkan beliau sudah pun digantung sebelumnya.

Bukankah kehadiran beliau itu (dalam tempoh digantung) adalah satu tindakan yang tidak menghormati dewan yang mulia seperti mana yang sering dibangkitkan oleh kuncu-kuncu Kit Siang ?

Pembangkang tak sentuh bab ini sebaliknya cuba untuk membangkitkan isu baharu dan bertekak dengan wakil daripada BN.

Kononnya kerana biadap sebab menggelar Kit Siang HANTU !

Hahahah memang patut la bro ....
Kemunculan Ahli Parlimen DAP Lim Kit Siang di dalam Dewan Rakyat walaupun sudah digantung enam bulan mulai semalam dianggap ‘hantu’ oleh Tan Sri Noh Omar dan Ahli Parlimen Sungai Besar Budiman Mohd Zohdi.
Menteri Kesejanteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Menempelak Kit Siang yang tiba-tiba bangun mencelah bertanya kepada Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia sama ada beliau digantung sehari atau enam bulan.
“Saya 23 tahun di dalam Dewan. Suara itu (Kit Siang) saya biasa dengar tetapi saya tidak nampak,” katanya sambil Pandikar meminta Noh meneruskan pembentangan usul berkaitan kementeriannya.
Budiman kemudian bangun mencelah.
“Ada suara hantu,” katanya.
“Hantu, ialah mungkin hantu. Sebab itu, dia tak faham bahasa,” sambut Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjung Karang.
Menurut Noh lagi, “Kalau saya kena halau saya keluar Dewan, ini (Kit Siang) duduk lagi dalam Dewan,”.
Kit Siang juga berada di dalam Dewan ketika perbahasan dan undian belah bahagian syor persempadanan semula kawasan pilihan raya petang semalam.
Sebelum itu Ahli Parlimen Setiu Datuk Che Mohamad Zulkifly Jusoh bangun bertanya Pandikar mengenai status Kit Siang yang digantung semalam tetapi masih ada di dalam Dewan hari ini.
Bagaimanapun, Pandikar hanya menjawab, beliau juga ‘tidak nampak’ Ahli Parlimen Gelang Patah itu walaupun Kit Siang duduk di kerusi tidak jauh daripadanya.
Dewan kermudian panas dengan beberapa ahli parlimen pembangkang bertikam lidah dengan Noh untuk mempertahankan Kit Siang.- Bnbbc


Hahaha steady Tan Sri Noh Omar dan Speaker memang lawak puak-puak pembangkang ni, bodoh tak bertempat !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels