Followers

Tuesday 26 March 2013

GEMPAR Treler MEMALI Kini Di Kesan ?!!


Sudah ada bunyi-bunyi yang agak aneh di mana-mana jua kawasan sekarang ini apabila parti PAS yang kini semakin galak mengadakan siri jelajah politiknya dilihat mahu berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan sahabat politiknya iaitu DAPigs dan PKR.

Mana boleh PAS dilihat sebagai parti yang hanya menjadi pemerhati tetapi dalam masa yang sama DAPigs dan PKR bermegah dengan segala jentera khususnya melibatkan penggunaan lori dan treler !

Mana boleh DAPig dan PKR sahaja yang boleh menyusun atur rombongan mereka ? PAS juga harus ke depan dan ini merupakan antara langkah mereka untuk sama-sama memberikan cabaran kepada Barisan Nasional.

Agak mengejutkan rata-rata jentera Barisan Nasional yang MMI temui termasuk orang-orang kampung sendiri , langsung tidak menganggap kehadiran treler-treler ini sebagai sesuatu yang membanggakan apatah lagi ianya kini turut melibatkan parti PAS yang sibuk mengadakan rombongan trelernya sendiri.


Sedar atau tidak kos bagi mendapatkan treler ini sahaja sudah mencecah ratusan ribu ringgit dan ini diperakui sendiri oleh pimpinan PAS.Memang hebat PAS sekarang sudah mampu membuat pembelian untuk jentera parti sehingga ratusan ribu ringgit tak percaya tengok apa Mat Sabu kata di minit 1.04.
                        

Seperti kata Mat Sabu pembelian jentera bergerak PAS ini melibatkan kos ratusan ribu ringgit dan ianya melibatkan sumbangan rakan-rakan , agaknya siapa rakan-rakan tu ? Hadi Awang pula menganggap dengan adanya jentera bergerak ini ianya akan melancarkan kempen-kempen di seluruh negara.

Seperti yang MMI katakan di awal tadi PAS memang hebat sebab dah kedepan sekarang ni namun ada sesuatu yang harus ampa semua tahu.

Dengan slogan Negara Berkebajikan PAS kini lebih terarah kepada kempen politik daripada menyelesaikan janji dan amanahnya sendiri.

Jangan lupa semua , pembelian ratusan ribu ringgit bagi kempen politik boleh dilakukan oleh PAS namun isu berkenaan Tabung Memali masih belum di selesaikan sehingga kini.

Yang mana satu KEBAJIKAN sebenarnya ? Kempen politik atau menyelesaikan isu Tabung Memali yang mencecah RM1 Juta ? 


"Jangan pula lepas ini pucuk pimpinan Pas dakwa isu penyelewengan Tabung Memali ini pun isu basi. Masih ada sembilan balu Memali yang hidup dalam keadaan daif, masih ramai anak-anak yatim tragedi Memali yang memerlukan duit untuk meneruskan pengajian mereka. 

"Tapi ke mana hilang semua harta balu, anak-anak yatim dan mangsa Memali ini? Ketika Pas pusat mengambil tindakan menutup tabung ini, masih ada RM65,000 dalam tabung tersebut dan sehingga kini ia tidak diberi kepada balu, anak-anak yatim dan mangsa Memali. 

"Sebelum ditutup tabung ini yang dipecah kepada tiga iaitu Tabung Mangsa Memali, Tabung Balu Memali dan Tabung Anak-Anak Yatim Memali bernilai lebih RM1 juta tetapi ia ghaib begitu sahaja. Kenapa Pas tidak siasat," Baca Selanjutnya 

PAS sebagai parti yang mendabik dada kononnya pejuang Islam apakah mereka sudah cukup Islam apabila janji dan amanah terhadap mangsa Memali langsung tidak di hiraukan ? 

Timbul keraguan dan persoalan di hati para pemerhati politik dan mereka-mereka di kawasan kenapa PAS tidak memikul tanggungjawab serta amanah untuk menyelesaikan isu Tabung Memali tetapi boleh pula membelanjakan ratusan ribu ringgit bagi tujuan kempen politik ?

Apa yang MMI boleh katakan sudah terdapat cakap-cakap di kawasan bahawa yang sedang bergerak di seluruh negara itu adalah TRELER MEMALI !! Persoalannya mengapa bunyi sedemikian sudah berkemundang ??

TRELER BERKEBAJIKAN atau TRELER MEMALI ??



Syabas MMI ucapkan kepada PAS kerana kini mereka sudah berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan sahabat DAPIgs dan PKR.Sesungguhnya persamaan ini adalah persamaan tentang JANJI YANG TIDAK DITUNAIKAN !!

Bimbang mereka juga boleh tersilap kiblat selepas ini....PAS makin hilang arah !!

MMI.

3 comments:

  1. Terbaekk admim.. PAS sekarang dah xmcm dulu.. Selamanya menjadi Pencacai DAPigs..

    ZoRRo...

    ReplyDelete
  2. Terbaekkkk..Bro gua copy paste boleh...

    ReplyDelete

Labels