Followers

Wednesday 8 August 2012

Al-Kisah Si Pelawak Sarkas


Kerajaan DAPigs Pulau Pinang terus-terusan menipu rakyat khususnya berkenaan isu pembinaan rumah mampu milik.Habis seluruh kawasan malah seluruh negara di tipu hidup-hidup oleh mereka khususnya Guan Eng.

Sampai ke hari ini beliau gagal untuk membuktikan dimana kawasan mahupun tempat pembinaan rumah-rumah tersebut.Klik Sini

Guan Eng dan pimpinan DAPigs sekarang tak ubah seperti badut atau clown yang selalu buat lawak  kepada rakyat khususnya di Pulau Pinang.Kerajaan DAPigs pimpinan Guan Eng bukanlah sebuah kerajaan yang bekerja untuk rakyat.Tak percaya anda tolong jawab persoalan ini sejauh mana pakatan Haprak bekerja untuk rakyat di Pulau Pinang ? Klik Sini

Tindakan Guan Eng si lidah biawak ni sebenarnya cukup licik bahkan cukup pandai menyusun strategi sehinggakan berjaya menjadikan juak-juak PAS khususnya untuk tunduk kepada Guan Eng yang mereka panggil Tuan.Lihat saja dalam isu pemasangan wifi di Pulau Pinang amat jelas sekali ianya semata-mata adalah strategi DAPigs untuk memancing sokongan rakyat.

Setelah hampir 4 tahun lebih memerintah Pulau Pinang janji DAPigs dan Guan Eng untuk membekalkan Wifi percuma di seluruh negeri masih tidak menyeluruh.Apakah pemasangan tersebut memerlukan tempoh masa sehingga bertahun-tahun lamanya ? Dari pemerhatian MMI sendiri mereka hanya akan bertindak apabila terdesak dan perlukan sokongan rakyat.    

Pemimpin kerajaan DAP Pulau Pinang dibidas kerana cuba mengelirukan rakyat dengan 'bermain' angka berhubung isu rumah mampu milik. Ketua Biro Publisiti, Informasi dan Komunikasi Gerakan negeri, Dr. Thor Teong Gee berkata, kerajaan negeri sepatutnya membuktikan mereka prihatin dalam isu tersebut dengan membina segera rumah mampu milik.

Menurutnya, dakwaan kerajaan DAP telah melaksanakan empat projek perumahan mampu milik termasuk di Jalan S. P. Chelliah dan Batu Kawan sejak 2008 menimbulkan tanda-tanya. "Ini kerana sampai hari ini, binaan asas di kawasan projek berkenaan pun tiada lagi.

"Kerajaan DAP Pulau Pinang dakwa mempunyai peruntukan sejumlah RM500 juta bagi dana perumahan mampu milik tetapi apa gunanya jika tidak digunakan," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Jelas segala yang dicatat diatas merupakan kelemahan pentadbiran DAPigs dan Guan Eng sipelawak sarkas yang kini menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang sebab tu dia banyak sangat menipu.

Kepada rakyat khususnya di Pulau Pinang sedarlah jangan lagi menjadi pak turut yang hanya tahu angguk dan bersorak sahaja kerana kesannya bakal diwariskan kepada generasi selepas kita nanti.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels